Wednesday, May 18, 2011

Sabahkini kini under Musa Aman Payroll: Blogger Sekali Ketuk

Memeranjatkan juga apabila ayat-ayat blog Sabahkini tiba-tiba bertukar-di mana sebelum ini sangat kritikal terhadap kepimpinan Datuk Seri Musa Aman, Ketua Menteri Sabah.

Kini, Blog tersebut sangat kritikal pula terhadap Datuk Safie Afdal, Naib Presdien Umno.

Apabila Blogger Sekali Ketuk mendedahkan bahawa Blog tersebut, kini telah dibawah "bayaran" Musa Aman-maka teka teki telah terjawab. (Disini)

Bagi AYT pemusnahan terhadap kepimpinan Safie Afdal di peringkat negeri memang dijalankan secara ketara. Di setiap perjumpaan Safie dengan ahli Umno peringkat negeri, memang batang hidung pemimpin negeri termasuk ketua bahagian Umno tidak kenampakan. Contoh yang paling ketara, apabila Safie merasmikan perumahan rakyat di Mekabong Tuaran, di mana di tempat itu juga Menteri KPLW itu mengumumkan perutukan RM237 juta peruntukan untuk pembangunan Tuaran, Ketua Bahagian Umno Tuaran,-merangkap Menteri Kerjaan Tempatan dan Perumahan Negeri-Merangkap Bendari Umno Negeri-Datuk Hajiji Mohd Noor tidak hadir. Selain itu, kehadiaran rasmi Safie Afdal di Papar Sabah, juga disambut dingin oleh pemimpin Umno setempat.

Berasaskan kepada keadaan ini, memang menguatkan pendedahan blogger Sekali Ketuk itu.

No comments:

Blog Archive