Wednesday, April 27, 2011

Meliwat Saiful: Jika Anwar dibebas? CIFUT dan Mokhtar hanya kenangan!!

Semalam perbicaraan meliwat Siful ditangguhkan pada 16 Mei ini. Pada hari itu akan ditentukan apakah Anwar dipanggil untuk membela dirinya berkaitan dengan kes meliwat.

Pada 26 Jun 2008, Saiful-pembantu khas Anwar mengaku diliwat di sebuah Kondominum di Jalan Setiakasih Bukit Damansara antara pukul 3.01 hingga 4.30 petang.

Melalui perbicaraan yang memakan masa 57 hari-banyak perkara yang terbongkar berkaitan dengan kes liwat tersebut. Antaranya "passward" Mohktar "can I fuck u today" dan "are u ok?".

Dalam perbicaraan ini juga telah terdedah melalui rakaman CCTV-bahawa kehadiran Anwar tepat masa dengan kehadiran Saiful di tempat kejadian.

Selain itu, ujian DNA juga telah membuktikan bahawa airmani yang didapati dalam dubur Saiful adalah kepunyaan Anwar.

Pakar Kimia Jabatan Kimia, sebelum ini telah melabelkan bahawa airmani yang didapati pada dubur Saiful itu adalah kepunyaan lelaki berintial Y; namun apabila perbicaraan liwat tersebut bersambung pada 25 April lalu, pihak pendakwa telah memberitahu mahkamah, bahawa lelaki Y itu adalah Anwar.

Namun, pihak pembelaan walaupun secara tidak langsung mengakui bahawa memang Anwar meliwat Saiful, namun pihak pembelaan mempertikai seksyen pendakwaan-yakni seksyen 377B CPC (Dengan kerelaan), sedangkan dalam keterangan Saiful di mahkamah pada 11 Mei 2010-bahawa dipaksa melakukan seks (seksyen 377C-CPC).

Bagi menjawab hujah Karpal tersebut- pendakwa mengatakan disebabkan Zakar Anwar telah masuk ke dalam dubur Saiful-maka ianya merupakan kesalahan-atas sebab itu-telah terdapat kes prima facie terhadap Anwar tanpa keraguan. Pihak pendakawa memohon Hakim yang mendengar kes tersebut, agar memerintahkan Anwar untuk membela diri.

Tanggal 16 Mei merupakan hari penentuan untuk Anwar!!!

No comments:

Blog Archive