Wednesday, March 30, 2011

Video seks Anwar: Gani Patil nafi Datuk T terlepas

Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail mengetepikan tanggapan seorang bekas pegawai kanan polis- Datuk Mat Zain Ibrahim bahawa Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik akan terlepas daripada dakwaan berkaitan pendedahan skandal video seks.

Gani berkata-setakat ini beliau belum melihat kertas siasatan, atas sebab itu-beliau belum boleh memberi komen mengenai kes itu. Tunggu lah katanya-sehingga siasatan polis selesai dan diserahkan pada pejabat peguam negara, selepas itu-"saya akan beri komen" kata peguam negara itu.

Isnin lalu, trio yang dikenali sebagai Datuk T telah mendedahkan rakaman video sex yang kononya melibatkan Anwar Ibrahim. Pada petang itu juga, Anwar menafikan bahawa lelaki dalam video itu adalah dirinya, walaupun wajah mereka seiras, atas sebab-perut lelaki dalam video itu lebih buncit daripada dirinya. Setakat ini, Anwar belum mengaku pernah menonton video itu.

Anwar membuat laporan polis pada selasa berkaitan dengan video tersebut, berikutan itu pihak polis menubuhkan pasukan khas di bawah seksyen 292 CPC.

Setakat ini, belum ada apa-apa perkembangan siasatan polis, walaupun trio Datuk T (RTC, Eskay dan Shuib)telah diambil keterangan mereka, termasuk penyerahan rakaman asal video itu dan seutas jam tangan jenama omega-yang dikatakan kepunyaan Anwar Ibrahim.

Anwar membuat laporan di ibu pejabat polis Dang Wangi berhubung video itu, yang telah dipertontonkan kepada beberapa wakil media di Carcosa Seri Negara 21 Mac lalu.

No comments:

Blog Archive