Thursday, March 24, 2011

Video Lucah dedahan Datuk T: Zaid sembunyikan sesuatu

Presiden KITA-Datuk Zaid Ibrahim mengaku menonton video itu. Dalam tulisan terbaru di blognya, Zaid berkata berdasarkan apa yang ditontonnya beberpa persoalan mesti dijawab dan sebaik-baiknya ia dilakukan oleh sebuah badan bebas.

Zaid enggan mengakui bahawa apa yang ditontonnya adalah orang yang dia kenali. Malah, Zaid hanya mencadangkan agar badan bebas Antarabangsa dilibatkan untuk menentukan ketulinan video itu.

Secara psikologi-berasaskan ulasan Zaid itu, memang timbul persepsi-bahawa apa yang disaksikannya melalui video itu adalah orang yang dia kenali.

Bagi AYT, siapapun yang terlibat merakam video itu, rakyat perlu berterima kasih pada mereka itu, kerana rakaman itu membabit individu yang mati-matian mahu menjadi pemimpin negara nombor satu, yakni Perdana Menteri.

Mungkin, ada segelintir rakyat Malaysia yang sanggup menerima seorang pemimpin yang penuh dengan kerja-kerja dosa, akan tetapi AYT yakin dan seyakinnya-majoriti rakyat negara ini tidak sanggup mempunyai pemimpin seumpama itu.

No comments:

Blog Archive