Thursday, March 24, 2011

Video lucah Anwar: Nik Aziz diam membisu-petanda PAS tinggalkan Pakatan

Sejak PRK DUN Tenang, telah berputar-putar di kalangan pemimpin PAS, bahawa Anwar bukan lagi menguntungkan Pakatan tiga parti DAP-PAS-PKR, malah Anwar telah menjadi liabiliti; namun perasaan dalaman itu, belum diungkapkan.

Pada PRK kembar lalu-Merlimau dan Kerdau, desas desus dikalangan pemimpin akar umbi Pas, kehadiran Anwar bagi membantu jentera Pas, sebenarnya tidak disenangi, namun untuk menggambarkan bahawa Pakatan tiga parti itu-masih dapat berkerjasama, maka mereka membiarkan Anwar datang untuk berkempen.

Kita semua ketahui, bahawa ketiga-tiga PRK tersebut-kita menyaksikan bahawa calon-calon Pas dengan mudah kecundang.

Pas merasakan, isu yang menyelubingi Anwar, terutama kes sodominya, yang kini hampir dipenghujung-dan mudah sudah mendapatkan jawapannya- kepimpinan Anwar bukan sahaja menipiskan peluang Pakatan pada PRU-13 akan datang, malah besar kemungkinan, undi kaum melayu yang mengundi Pas pada PRU-12 lalu, akan bertukar haluan; apatah lagi, kes terbaru Anwar-yakni sebagai pelakon dalam video lucah sepertimana dakwaan Datuk T (T=trio) yang diketuai oleh bekas Ketua Menteri Melaka-Tan Sri Rahim Thamby Chik-yang pada suatu ketika terpaksa melepaskan jawaran Ketua Menteri-kerana isu menjalin hubungan dengan seorang wanita bawah umur. Menurut ceritanya-Rahim terpaksa melepaskan jawatan Ketua Menteri Melaka-atas desakan Anwar Ibrahim, yang mana ketika itu adalah Timbalan Perdana Menteri.

Datuk T semalam dengan beraninya mendedahkan identiti mereka. Datuk T, bukan sebarang orang-dianggotai oleh tiga orang bergelar Datuk. Rahim sendiri bergelar Tan Sri, manakala Eskay dan Shuib bergelar Datuk. Mereka tidak akan berani tampil dikhayalak ramai-jika pelakon dalam video lucah itu bukan Anwar. Tak kan Tan Sri Rahim, Eskay (teman rapat Anwar) dan Shuib tidak boleh cam Anwar!

Mungkin atas pertimbangan sepertimana yang disebutkan di atas-Menteri Besar Kelantan yang juga pemimpin spritual Pas hanya diam seribu bahasa.

Dalam diam-apa kah Nik Aziz akan membuat keputusan, bahawa Pas terpaksa meninggalkan Pakatan? Sama-sama kita tunggu. Namun, apapun yang Nik Aziz akan lakukan- pihak BN perlu terus berjuang sehingga parti pembangkang terus terkulai.

No comments:

Blog Archive