Sunday, February 20, 2011

Nik Aziz ubah TUNE

NIK AZIZ sedar bahawa hanya sokongan kaum melayu selamatkan parti Pas. Sandaran terhadap DAP yang bertunjangkan kaum cina tidak akan mencapai matalamat parti itu. Bukti telah Nik Aziz ketahui-bahawa setiap PRK dimana calonnya adalah daripada PAS-walauupun hampir 80 peratus pengundi cina memangkah calon Pas-namun parti itu belum mampu mencapai kemenangan.

NIK AZIZ juga buntuh, apabila di kawasan majoriti Melayu, seperti di Galas, Manek Urai dan Tenang, sokongkan terhadap parti hanya berpunca daripada kaum melayu. Di sebabkan Pas bukan berjuang untuk kamu melayu, maka majoriti pengundi melayu menolaknya. Atas kesedaran itu- Nik Aziz mengubah TUNE politiknya. Semalam Nik Aziz melaungkan bahawa perjuangan PAS juga adalah perjuangan kaum Melayu-mempelagiat perjuangan UMNO.

Kini Nik Aziz sedar bahawa perjuangan PAS hanya mengutungkan DAP, kerana kaum melayu yang berjaya dipesongkan oleh PAS, setidak-tidaknya menambah undi calon-calon DAP, sehingga calon-calon DAP memperolehi kemenangan.

Pada PRU-13 akan datang, AYT menganggarkan bahawa calon-calon PAS akan berguguran di kawasan majoriti melayu, kerana kaum melayu telah tahu dan faham, bahawa PAS sebenarnya diperkuda dan dipergunakan oleh pemimpin DAP seperti Lim Kit Siang, anaknya Lim Guan Eang serta Karpal Singh.

Parti PAS akan putih mata, atas sebab itu sebelum mereka berputih mata, NIk Aziz mengubah TUNE, kini pula berkiblat kepada kaum melayu-dimana suatu ketika Nik Aziz pernah berkata bahawa MB Kelantan itu TIDAK BANGGA MENJADI MELAYU.

Namun yang jelas, perubahan TUNE Nik Aziz itu sudah terlambat. Kaum Melayu telah tahu bahawa perubahan TUNE atau nada itu-hanya bertujuan meraih undi kaum melayu.

No comments:

Blog Archive