Friday, January 21, 2011

Debat Anwar-Najib: Before and After


Anwar Ibrahim kini sudah Nyanyuk-mudah lupa !!. Ini adalah realiti yang mesti kita terima. Adakah semua ini dirancang oleh Perdana Menteri Malaysia?

Semua ini berpunca dari Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak apabila mencabar bekas bosnya (Anwar sebagai Ketua Pemuda UMNO Malaysia tahun 80an) semasa ucapan beliau di Tenang yang akan membuka kesemua maklumat rahsia mengenai Anwar. Lantas, Anwar semalam merujuk laporan Malaysiakini memaklumkan tidak pernah mengajak DS Najib untuk berdebat.

Akan tetapi, hari ini lain pula jadinya. Beliau tekad dengan nada tegas akan meneruskan debat dengan Ahli Parlimen Pekan ini. Mana 1 ini Anwar. Adakah artikel Melayu CinDia sebelum ini telah menyebabkan Anwar hilang pertimbangan? Anwar, jemput Debat ke Perbincangan ni? Rileks Anwar, jangan panik sangat.

Inilah wajah sebenar pemimpin bernama Anwar Ibrahim. Seringkali memutar belit isu sebenar hanya untuk merampas kuasa yang telah diidamkan selama 29 tahun yang lalu sejak menyertai UMNO. Pusing sahaja isu ini untuk memperbetulkan keadaan agar maruah beliau tidak tergugat. Menggunakan gaya pidatonya yang memakau penyokongnya. Akan tetapi, isi kandungan pidato beliau semuanya palsu belaka.

Tapi di kalangan penyokong tegar Anwar, masih tidak nampak isu ini. Siapa penyokong tegar Anwar? Tiada sebenarnya. Jika ada, semuanya tidak ikhlas dalam perjuangan. Semuanya telah 'dibeli' oleh beliau. Jika ada yang berjuang ikhlas menjunjung keadilan buat Anwar, semuanya akan disepak oleh bekas Timbalan Perdana Menteri ini.

Yang tinggal kini hanya suku sakat yang masih dilihat Anwar berkepentingan untuk mencapai matlamat kotor beliau. Jika ada yang baru dan berkepentingan, dijulang terus sebagai pemimpin. Buat hal? Diberi wang ringgit atau dibuang terus seperti sampah kotor yang tidak pernah berjasa padanya.

Semua ini hanya propaganda politik sempit dan murahan bagi menjatuhkan krelibiliti DS Najib. Anwar akan melakukannya dengan lebih dahsyat selepas ini. Jika Tun Mahathir tidak berjaya dijatuhkan beliau, maka DS Najiblah orangnya.

Mungkin ketika zaman Pak Lah sebagai Perdana Menteri beliau melalui jalan mudah. Akan tetapi tidak bagi DS Najib. Kerana rahsia Anwar Ibrahim semua di tangan putera sulung Tun Abdul Razak.

No comments:

Blog Archive