Monday, December 20, 2010

Konvensyen Pakatan: Seharusnya Anwar dan Hadi malu

Perbahasan selama konvensyen itu hanya membuat kekeliruan kepada penyokong Pakatan, yang kononnya negara ini perlu diselamatkan daripada daripada keroskan Umno dan BN.

Di mata mereka, semua kejayaan BN dan Umno selama 50 tahun tiada faedah langsung kepada rakyat.

Anwar seharusnya malu mendegar semuanya itu, kerana Anwar adalah sebahagian daripada kerajaan BN dan Umno sehinggalah dia diepcat pada September 1998.

Haji Hadi juga patut malu, kerana pernah menjadi kerajaan di Terengganu pada tahun 1999-2004. Ekonomi Terengganu menjadi kucar kacir semasa pemerintahan Hadi,kerana itu rakyat yang biasa hidup selesa di bawa kerajaan BN, mengembalikan kerajaan BN pada PRU-2004 dan seterusnya pada PRU-2008.

AYT yakin, pada PRU-13 akan datang, rakyat Selangor akan mengembalikan kerajaan BN memerintah negeri terkaya di Malaysia itu, demikian juga Pulau Pinang dan Kedah rakyat di neger-negeri itu akan mengembalikan kerajaan BN.

Konvensyen Pakatan hari ini, hanya menyaksikan ucapan Karpal Singh, yang membayangkan bahawa partinya DAP tidak akan berkompromi dengan negara islam-perjuangan Pas.

Sementara itu Ketua Menteri Pulau Pinang-Lim Guan Eng hanya mampu mengumumkan program 100 hari, kononnya untuk reformasi tulen. AYT dapat bayangkan bentuk reformasi tulen menurut Pakatan itu- ianya adalah perarakan jalanan dan menghantar memorendum kepada SPB Agong.

Semasa konvensyen itu Pakatan juga membohongi penyokongnya, bahawa kerajaan BN hanya pentingkan hak melayu melalui perkara 153, manakala kononnya BN menafikan hak kaum lain.Pembohongan seperti ini hanya mengelirukan rakyat. Kerajaan BN termasuk para pemimpinnya dan juga termasuk AYT, selamanya mengatakan bahawa perjuangan BN dan Umno adalah sesuai dengan perlembagaan negara, perkara 153 perlembagaan diperlihara tanpa membelakangkan hak kaum lain di negara ini.

No comments:

Blog Archive