Sunday, November 28, 2010

Persidangan PKR jelas agungkan Anwar

Persiden PKR Wan Azizah Wan Ismail yang juga isteri kepada Penasihat umum PKR Anwar Ibrahim telah dengan jelas mengatakan bahawa Tuhan melahirkan suaminya itu sebagai pemimpin.

Melihat kepada pengakuan itu, telah terang dan nyata bahawa parti PKR adalah parti pemujaan kepada seorang pemimpin.

 Anwar mendapat kritikan pedas daripada sebahagian pemimpin dan akar umbi semasa pemilihan PKR baru-baru ini yang telah nyata dan terang Anwar Ibrahim telah mengambil peranan dalam proses pemilihan dengan berkempen untuk "blue boy"nya Azmin Ali.

Seorang calon Timbalan Persiden Zaid Ibrahim terpaksa menarik dari daripada pertandingan itu dan seterusnya keluar daripada parti kerana amalan penyelewengan dan penipuan dalam proses pengundian.

Walaupun Anwar gagal mengawal parti dengan melihat begitu ramainya pemimpin parti itu termasuk wakil-wakil rakyatnya keluar beramai-ramai, namun Wan Azizah tetap memberi pujaan kepada SUAMI itu sebagai pemimpin yang dikirim TUHAN!.

Kini, lengkap lah parti itu sebagai parti Anwar sendirian Berhad Plus, yakni parti 3A dan Nurul. Walaupun pucuk pimpinan parti memuji Anwar, namun sambutan para perwakilan kurang memberansangkan, apabila ramai perwakilan mrngatakan bahawa perjuangan PKR kini bertambah lesu dan kurang bermaya. Malah MISI mereka untuk menawan PUTRAJAYA semakin jauh.

Malah ada perwakilan mula meragui kepimpinan Anwar dan sambil mengatakan bahawa disebabkan Anwarlah wujud 3Force dalam pembangkang.

Adalah dirasakan, parti yang ditubuhkan berasaskan dendam dan untuk mencapai cita-cita Anwar menjadi Perdana Menteri tidak akan kemana-mana, walaupun pada PRU-12 parti itu memberi sengatan kepada BN.

Kini, rakyat telah tahu belang PKR itu sendiri melalui pemilihan parti baru-baru ini, bahawa penipuan sebenarnya ada pada parti mereka sendiri, bukannya pada pihak-pihak lain seperti tuduhan mertekla selama ini.

No comments:

Blog Archive