Saturday, September 25, 2010

Suspek utama pembunuh Datuk Sosilawati dibawa ke tempat pembunuhan sebelum dilepaskan

BANTING: Kira-kira 24 jam sebelum perintah reman 14 hari terhadap suspek utama serta dua yang lain, dalam kes pembunuhan jutawan kosmetik, Datuk Sosilawati Lawiya dan tiga individu lain berakhir hari ini, menyaksikan kawasan Ladang Gadong, Tanjung Sepat dan pekan Banting kembali dikunjungi peguam itu untuk membantu polis mencari lebih banyak bahan bukti kes berkenaan.

Suspek utama berkenaan yang tiba di Banting kira-kira jam 2 petang, dibawa ke pejabatnya yang terletak berhadapan Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuala Langat, untuk melihat tempat letak kereta sebelum beredar dari kawasan itu selepas kira-kira lima minit berada di situ.

Ketika suspek utama dibawa ke pejabatnya, suspek lain dilihat dibawa anggota polis dan penyiasat ke Ladang Gadong dengan diiringi anggota Unit Forensik, kira-kira jam 2 petang.

Pada kira-kira jam 2.40 petang, suspek utama dilihat memasuki ladang berkenaan menaiki sebuah kereta Proton Waja dengan diiringi sepasukan lagi anggota Unit Forensik yang menaiki lima kereta Proton Waja Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan Unit Forensik.

Mereka berada di ladang itu kira-kira tiga jam sebelum keenam-enam suspek dibawa keluar kira-kira jam 5.20 petang dengan menaiki van dan sebuah Proton Waja.

Empat suspek memakai baju warna jingga dibawa keluar dengan menaiki van Polis, dilihat menundukkan kepala masing-masing apabila kenderaan dinaiki lalu di hadapan sekumpulan jurugambar dan pemberita yang menunggu di jalan masuk ke ladang berkenaan.

No comments:

Blog Archive