Saturday, September 25, 2010

Melayu pecah kerana Anwar; Nik Aziz persenda agama islam kerana kuasa:Tun Mahathir

Melayu berpecah kerana Anwar. Nik Aziz persenda agama islam kerana kuasa. Demikian kata Tun Mahathir semasa berucap di perhimpunan Perkasa di Kota Baru hari ini.

Punca melayu berpecah disebabkan cita-cita Anwar untuk menjadi perdana menteri. Islam diperkotak katik kerana mengekalkan kuasa.

Tun Mahathir malah berkata, suatu hari Nik Aziz akan mengeluarkan fatwa, bahawa memelihara babi berhampiran halaman orang islam akan dibolehkan kerana islam hanya dilarang makan daging babi.

Tun Mahathir berucap di depan 5,000 orang di bawah terik matahari bertempat di kawasan station keretaapi Pasir Mas, Kelantan.

Bekas perdana menteri itu juga menzahirkan bahawa melayu kini tidak sedar tentang ancaman kepada melayu di negara ini. Ancaman kehancuran melayu sebenarnya berpunca daripada sifat tamak setengah pemimpin politik; yang hanya bermatalamat untuk mendapatkan kuasa dan kedudukan.

Melayu kini telah terbagi kepada 3 kumpulan, yakni PAS, PKR dan Umno. Adalah ditaksirkan bahawa tiada daripada 3 kumpulan ini dapat mewakili melayu secara keseluruhan; jika ini berlaku, maka benarlah, melayu akan hilang kuasa selepas PRU-13 akan datang.

Salah satu faktor penyumbang kepada kehancuran melayu itu adalah gahirahnya Anwar Ibrahim mahu menjadi perdana menteri. Demi tujuannya itu, Anwar menerima apa sahaja termasuk kehancuran melayu, agar supaya cita-citanya yang belum kesampaian itu boleh terrealisasi.

Kini para pemimpin PAS mengambil pendekatan bahawa mereka adalah islam terlebih dahulu dan kemudian melayu. Malah Nik Aziz sendiri malu mengaku sebagai melayu.

PAS juga tidak sanggup berkerjasama dengan sesama islam, akan tetapi lebih selesa berkerjasama dengan parti DAP yang telah mencanangkan bahawa "langkah mayatnya" lebih dahulu jika mahu bercakap mengenai negara islam..

No comments:

Blog Archive