Thursday, July 29, 2010

Sodomy II: 2 Ogos: hubungan cinta Saiful-Farah pasti mengundang kes ini tertangguh lagi

Anwar, 63, yang juga Ahli Parlimen Permatang Pauh dan penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) dituduh meliwat Mohd Saiful, 25, di Unit 11-5-1, Kondominium Desa Damansara, Jalan Setiakasih, Bukit Damansara, antara 3.01 petang dan 4.30 petang pada 26 Jun, 2008.

Ini lah fakta kes sodomy II yang dihadapi Anwar pada Ogos ini apabila perbicaraan dismabung semula.

Namun kali ini fakta Mohktar dan CIFUT akan tenggalam dengan isu percintaan antara Saiful dan DPP muda Farah Azlina Latiff.

Farah yang dijadualkan akan berkahwin (bukan dengan Saiful) terpaksa memutuskan rancangan tersebut kerana menjalin hubungan cinta dengan saksi utama sodomy II tersebut.

Hubungan Saiful-Farah Azlina akan dimanfaatkan oleh pihak peguam bela Anwar, dimana mereka mendakwa bahawa Saiful cukup mudah mengakses bukti-bukti siasatan dalam kes ini melalui DPP muda tersebut.

Dakwaan ini disangkal oleh peguam negara dan ketua pendakwa kes sodomy II. Ghani Patail mengatakan bahawa DPP Farah tidak terlibat dalam pasukan pendakwaan, sebaliknya hanya bertugas sebagai pencatat nota semasa prosiding sedang berjalan.

Penjelasan peguam negara tersebut tidak diterima oleh pihak Anwar,malah menganggapnya sebagai pelik.

Pendedahan hubungan cinta antara Saiful-Farah Azlina Latif berjaya dibongkar oleh bloger Raja Petra Kamaruddin yang kini menjadi pelarian di London baru-baru ini.

Yang anehnya belumpun siastan apa kah benar hubungan antara Saiful-Farah Azlina itu betul, Peguam negara telah awal-awal lagi menghukum Farah dengan menggugurkannya sebagai anggota pendakwaan dan memindahkannya ke seksyen lain yang tiada kaitan dengan pendakwaan lagi.

Rupanya, Peguam negara tidak mahu perbicaraan sodomy II tersebut disusupi unsur-unsur pribadi, atas sebab itu, apa sahaja yang berkaitan dengan unsur pribadi perlu ditangai dengan segera.

Entah apa lagi isu terbaru yang akan dibangkit oleh pengendali portal berita RPK mengenai pasukkan pendakwaan tersebut? sama-sama kita tunggu apakah perbalahan antara pendakwaraya dan pembela menjadikan kisah cinta Saiful-Farah Azlina Latif faktor agar sodomy II ditangguh lagi?

No comments:

Blog Archive