Sunday, July 25, 2010

Benar Kah Moral Penyokong BN Selangor Rendah??

Siri Tawan Selangor telah bermula sehingga 8 Ogos. 19 siri ceramah telah diatur. Hulubalang BN Selangor umumnya dan khasnya Umno sudah tentu diketuai Noh Omar sebagai timbalan pengerusi Umno negeri, Dr Khir Toyo ketua pembangkang DUN Selangor yang juga mantan MB Selangor. Selain itu, Ezam Nor juga ikut sama.

Malangnya pada setiap perjumpaan hanya mampu menarik kurang daripada 500 pendengar. Apa yang berlaku? Sebuah parti politik seperti BN atau Umno hanya mampu menarik kehadiran yang begitu sedikit.

Penanda aras kepada sokongan sesebuah parti adalah dilihat daripada sokongannya. Melalui kehadiran yang ramai, maka moral sesiapa yang melihat atau hadir akan terbangkit.

Namun kehadiran yang sangat sedikit, maka kelesuan adalah jawapannya.

Apapun orang kata, kehadiran rakyat pada sesi jelajah tawan selangor menunjukkan bahawa moral para penyokong BN dan Umno agaknya belum pulih akibat psunami politik mac 2008.

Apa kah melalui jelajah tawan Selangor ini akan berimpak tinggi terhadap BN dan Umno?

Isu semasa yang dibangkitkan hanya berkisar pada pencurian pasir, isu lama mengenai Anwar Ibrahim dibongkar semula. Tiada isu atau agenda baru yang perlu diketengahkan kepada rakyat Selangor kenapa mereka perlu mengembalikan kerajaan BN.

Beri lah alternatif kepada rakyat Selangor, jika BN ingin menang semula.

No comments:

Blog Archive