Friday, May 28, 2010

Ketua Pemuda UMNO jadi Pondan

BAGI AYT bidasan tidak bermakna apa-apa. Sepatutnya Ketua pemuda Umno bertindak, ekoran kenyataan TPM terhadap Vell Paari anak Samy Vellu sebagai biadap.

Siapa yang tidak tahu bahawa Umno berpegang kepada prinsip kekeluargaan dalam BN, lantas sentiasa menghormati hak parti-parti komponen lain untuk menentukan hal dalaman mereka tanpa campurtangan luar.

Prinsip ini sudah jelas, namun sempadan sudah dirobohkan. TPM sendiri merasakan bahawa kenyataan Vell Paari menuduh Umno sebagai punca kemelut MIC adalah tuduhan yang sangat serius.

Sepatutnya ketua pemuda Umno itu mendesak agar Vell Paari memberi penjelasan dan memberikan bukti kokoh, jika tidak maka pihak Umno mengusulkan kepada majlis tertinggi BN untuk menggantung MIC daripada komponen BN.

Penggantungan MIC tidak akan berpengaruh terhadap sokongan pengundi kepada BN, kerana sebelum ini pun kehadiran MIC tidak lagi menyumbangkan kepada kemenangan calon Umno.

Pada PRU-13 akan datang adalah diramalkan bahwa semua kawasan yang dihuni oleh jumlah kaum yang seimbang, pilahan mereka adalah Pakatan.

Sebelum pengundi kaum melayu dan bumiputra merasa muak dengan karenah para pemimpin seperti parti MIC, maka sewajarnya umno perlu bertindak.

Sebagai ketua pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin, tidak boleh berlagak seperti kenyataan Najib, Pemuda mesti tegas.

No comments:

Blog Archive