Sunday, August 23, 2009

Kedah jadi Perak Ke-II: Kerajaan Kedah tunggu masa Jatuh!

Adun Lunas keluar PKR, dan menyokong kepimpinan DS Najib. Adun ini secara otomatik keluar pakatan. Dengan keluarnya ADUn Lunas ini, ini bermakna kedudukan Pakatan-BN adalah 20:16; 2 ADUN Pakatan kelaur, kedudukan akan seimbang.
.
Ada kemungkinan kah Kedah jadi Perak ke-II? Jika trend sekarang dianalisis,kemungkian itu ada. Kerajaan Kedah akan jatuh bila-bila masa.
.
Rakyat merasa tertipu dengan janji Pakatan pada PRU-12 dan melalui janji-janji mereka melalui PRK. Rakyat telah bosan dengan janji, janji Pakatan adalah janji palsu. Kerana dasar janji palsu ini, ADUn mereka tidak mahu termasuk golongan penipu, kerana itu sebelum tamat tempoh, mereka keluar kerajaan yang hanya tahu menabur janji, tetapi tindakan tiada.
.
Pada PRU-12 berbagai janji Pakatan, tiada yang tertunaikan, malah di Selangor, wang zakat hendak dikebas.Kalau bukan batahan Sultan Selangor, adalah pasti wang zakat untuk penduduk islam itu akan disebat.
.
Jadi menegak kan syiar islam,habuk pun tak ada, malah islam terus dihina oleh parti yang bergabung dalam pakatan. Dap menghina Islam, bukan mendapat pembelaan dari Nik Aziz, malah mendapat sokongan. Nik Aziz kata, Dap boleh hina islam, kerana Dap itu bukan islam. Sama lah isreal boleh bunuh rakyat palestin, kerana isreal itu bukan islam, tetapi yahudi.
.
Keluarnya Adun Lunas, dipastikan kerajaan pakatan akan menuduh angkara UBN, tetapi mereka lupa, adun ini merupakan exco kerajaan, bukan calang-calang wakil rakyat. Disebabkan,kerajaan tidak dapat berbuat apa memajukan negeri, maka sebelum terlambat dan terus merasa menipu rakyat, adalah lebih terhormat keluar, dan sokong kerajaan UBN, kerana UBN mempunyai misi yang telus dalam membangun rakyat dan negara.
.
Sampai bila kah kerajaan Kedah boleh bertahan,kita tunggu dalam tempoh masa terdekat, bergantilah kerajaan itu.

No comments:

Blog Archive