Thursday, November 22, 2018

WAKIL RAKYAT KATAK PENGKHIANAT PENGUNDI

Seharusnya, politik dan demokrasi di negara kita sudah matang, namun akibat tindakan wakil rakyat katak, maka kita kembali ke belakang.

Mengguna pakai alasan, kononnya rakyat mahu perubahan, selepas pilihan raya, adalah alasan after thought, bukan kehendak rakyat.

Di Sabah, alasan Datuk Madius Tangau khianat kepada Umno, PBS, dan PBRS, kerana kononnya rakyat mahu perubahan, adalah alasan yang diada-adakan, dan hanya menghalalkan tindakan.

Jika rakyat mahu perubahan seperti mana anggapan Madius, mengapa beliau boleh menang di Parlimen Tuaran, dan 5 Dun yang ditandingi UPKO?

Kalau rakyat mahu perubahan mengapa Parti Warisan Sabah, DAP dan PKR tidak dapat kerusi yang mencukupi?

Rakyat Sabah tahu, seluruh negara tahu, bahawa kerajaan Datuk Shafie Apdal bukan atas sokongan rakyat akan tetapi tertubuh kerana perbuatan KATAK.

Senarai wakil rakyat katak Sabah bertambah panjang lagi dengan tersenarainya- ADUN Balung- Osman Jamal, ADUN Tanjung Batu-Hamisa Samat, ADUN Sebatik- Mius Picho, ADUN Kemabong- Jamawi Jaafar, ADUN Paginatan- Abidin Madingkir dan ADUN Kedamaian- Ewon Benedick.

Sementara wakil rakyat yang pentingkan periuk nasi sendiri akan tersenarai dalam sejarah Sabah, antara lain, ADUN Pitas- Bolkiah Ismail, ADUN Sugut- James Ratib, ADUN Kuamut- Masing Banah dan ADUN Kuala Penyu- Limus Jury.

Pada persidangan DUN Sabah yang diadakan pada 9-15 November, para wakil rakyat Katak, menjadi sebahagian daripada pemusnah alam sekitar Sabah apabila menyokong meneroka kawasan hutan kekal Sabah yang terletak di Heart of Borneo- Maliau Basin dan Danum Valley.

Mereka itu juga akan menjadi sebahagian sejarah Sabah, yang akan menjadikan lebih 500,000 rakyat asing yang berada di Sabah secara perlahan-lahan menjadi rakyat Sabah.

1 comment:

Anonymous said...

DANUM VALLEY pun nak diCEROBOH, selain dr. MALIAU BASIN?! Kenapa berita DASYAT ni diSEMBUNYIkan dr. RAKYAT?! KEJAHATAN amat DAJAL oleh si PEROMPAK/PERASUAH syafieeHOMO ni mesti diHALANG habis2an!

Ini bukti JELAS tentang kes RASUAH/PENGGUBAHAN WANG HARAM sbnyk. $1.5 BILLION oleh shafieeHOMO warisanANJING-KULI DAPbangkai ANJING Zionis - yg. dah diTUTUP sewenangnya oleh syukriHOMO BANGKAI PARASIT-si PENJAHANAM SP*M yg. makin TAK GUNA ni (sbb. tu shafieeHOMO dan adik dia, boleh sampai ada 23 SYARIKAT - mcm. anak2 madey PAR*A tu sampai ada hampir 100 syarikat)!

Lihat juga SAKSI yg. hanya kerja sbg. timbalan setiausaha yg. TERLIBAT dlm. kes RASUAH/PENGGUBAHAN WANG HARAM ni boleh ada sampai $29 JUTA dlm. AKAUN dia!

Lihat di - https://malaysiachoice.wordpress.com/2018/07/06/shukri-sprm-arah-kes-shafie-apdal-ditutup-saksi-miliki-akaun-rm29-juta-dibebaskan/

Shukri SPRM arah kes Shafie Apdal ditutup, saksi miliki akaun RM29 juta dibebaskan

Malaysia Choice

July 6, 2018

(Tok Terkedu)

Blog Archive