Latest News

PAU Tahun 2015- Satu Pembaharuan?

1. Apakah kerana berlakunya sedikit krisis dalaman, maka berlaku pembaharuan dalam parti? atau memang kalau ada krisis, maka pembaharuan berlaku?

2. PAU tahun 2015, berlakunya pembaharuan, apabila persidangan tiga sayap parti- wanita,pemuda dan puteri, biasanya secara konvensyen dirasmikan oleh Timbalan Presiden parti, namun pada persidangan kali ini, sayap-sayap dirasmikan oleh ketua masing-masing. Presiden parti selepas mesyuarat AMT semalam yang julung kalinya diadakan di bangunan parlimen, menyatakan perubahan tersebut atas permintaan ketua sayap masing-masing, dan AMT bersetuju dengan permintaan tersebut.

3. Walaupun berbagai persepsi khususnya daripada penyokong Timbalan Presiden, bahawa tindakan itu adalah satu usaha mendiamkan Tan Sri Muhiyiddin Yassin, namun menurut Ketua Pemuda Umno- Saudara Khairy Jamaluddin, persepsi itu tidak benar samasekali, sebaliknya, tindakan itu, sebagai sebahagian pembaharuan yang dilakukan dalam parti, agar supaya, kekal relevan dan mengikut aliran semasa.

4. Tindakan persidangan sayap dirasmikan oleh ketua masing-masing, seharusnya sudah berlaku sejak lama, kerana ketua sayap masing-masinglah yang lebih memahami aspirasi dan kehendak jemaahnya atau ahlinya. Selain itu, kedudukan ketua sayap yang setaraf dengan Naib Presiden, merupakan pengukuhan kepada kedudukan itu, 

5. Kata orang asabab kepada sesuatu hanya kerana ada sebab. Pembaharuan terhadap Umno, dipercepat kerana berlakunya krisis, sehingga terkeluarnya dua pemimpin kanan dalam pasukan. 

6. Selepas ini, kekuatan parti akan dilihat bagaimana percaturan yang bakal dilakukan oleh sayap-sayap parti, apa kah pembaharuan ini, parti semakin mantap atau sebaliknya, kerana akan terlihat, bahawa parti akan keluar daripada aliran komunikasi searah, sebaliknya kepada berbagai arah, kerana setiap ketua sayap mempunyai hala tuju dan cara tersendiri. Apa kah kesudahan terhadap pembaharuan ini, sama-sama kita tunggu impaknya, apa kah akan berterusan? atau sebaliknya.

4 Responses to "PAU Tahun 2015- Satu Pembaharuan?"

Anonymous said...

Patut diNYAHkan saja si HIPOKRIT-HIPOKRIT BANGSAT ni dari UMNO! Tokey-tokey mana yg. depa ni dah JILAT dulu sampai sanggup MENGKHIANATI majoriti Bangsa BUMIPUTERA MISKIN yg. telah penat-lelah diBELA oleh YAB PM DS Mohd. Najib Tun Abdul Razak kita, penyambungan dari legasi Almarhum Ayahanda beliau!

Betul mcm. HARAM JADAH si PENJILAT-PENJILAT DIKTATOR PENYAMUN/PEMBUNUH/PERASUAH-madey ni! Haritu aku ingat si madey ni dah MAMPOS!

PEMBUNUHAN Memali tu pun depa ni nak halalkan?! Dasar puak BANGKAI dr. JAMBAN TERORIS-TERORIS PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNORASIS-EJEN/KULI-Barat/ZIONIS-SOROS/FREEMASON-PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH-no-1, yg. terus nak menSABOTAJ NEGARA ISLAM, pusaka nenek moyang berzaman kita ini!

Memang patut BERAMBOS semua PENGKHIANAT amat TAMAK kuasa tapi bukannya pedulikan rakyat pun, terutamanya yang miskin!! Kalau betul depa cintakan UMNO dan rakyat terutamanya yang MISKIN/TERANIAYA, takkan sanggup sewenangnya nak MENGGULINGkan YAB PM DS Najib TERCINTA kita serta UMNO, apalagi dgn. cara amat JIJIK melalui kerjasama dgn. MUSUH-MUSUH ISLAM/umatnya serta UMNO - iaitu MUSUH-MUSUH dari JAMBAN TERORIS-TERORIS PKRHOMO/DAPBANGKAI termasuk NGO-paling-RASIS/DAJAL-depa, si BerSHIT-KULI-SOROS/ZIONIS-ISrael tu!

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

PEMBUNUH VAMPIRE boleh hidup dgn. kuat, sampai BERATUS tahun! Teringat aku cerita "Raja Bersiong"! Sekali dah lahap DARAH, terus nak lagi sampai jadi KANIBAL!

Sebab itu, puak VAMPIRE/KANIBAL (“Cannibal“) Zionis-Freemason tak habis-habis MENJAJAH/MEROMPAK Dunia Islam yg. amat kaya minyak/gas- Thorium/Uranium (utk. pembuatan senjata NUKLEAR) serta MEMBUNUH/MEROGOL umat Islam dlm. GENOSID yg. MENINGKAT sewenangnya – termasuk untuk sindiket pemerdagangan ORGAN dan PEDOPHILIA serta juga utk. DARAH/ORGAN anak-anak KECIL/MUDA (“young blood”) ! Lihat sajalah “obsession“ ZIONISHollywood dgn. cerita “Vampire“/Kanibalisma termasuk Hannibal!

Nek Tempoyak.

jgn jadi bodoh!!! said...

sudah la nek tempoyak..nyahkan saja konon..Jibby pengkhianat umno mana berani pecat Tun,TSMY,SHAFIE..PRESIDEN YANG XDA TELOR!! lagi satu BATALKAN SAJA PAU 2015..sana tutup sini tutup..telefon je KPN kata keadaan xselamat..

#pecatJibby
#AkuDarahUmno

Anonymous said...

Perubahan kepada yg lebih baik memang perlu seiring dengan perubahan yg telah berlaku disekeliling kita.

Blog Archive