Latest News

Terkini Pergaduhan di Low Yat Plaza Bukit Bintang Kuala Lumpur

Pihak Polis sedang berjaga-jaga di Low Yat Plaza
1. Akibat pekedai handphone yang menipu pelanggan, maka berlaku lah serangan ke atas kedai penjual handphone Oppo yang berlokasi di Low Yat Plaza, bukit Bintang petang semalam.

2. Pergadauhan itu melarat sehingga kini, dan dikhabarkan ada beberapa orang tercedera daripada kedua belah pihak.

3. Di laman sosial ada yang menggambarkan bahawa persistiwa 13 Mei 1969 kemungkinan akan berulang dan bermula pada kejadian ini.

4. Pihak polis "down play" kejadian, dan membuat kenyataan, pergaduhan bukan kerana perkauman, akan tetapi hanya pergaduhan biasa.

5. Setakat ini, pihak polis mampu menangani pergaduhan tersebut.

7 Responses to "Terkini Pergaduhan di Low Yat Plaza Bukit Bintang Kuala Lumpur"

Anonymous said...

Peristiwa pergaduhan diLow Yat berpunca dari jualan HP bukanlah satu tragedi baru. Cuma perkara itu tidak sampai ingin memcahkan pergaduhan sahaja. Ia terjadi keatas diri aku 2 bulan yg lalu. Tetapi setakat pertengkaran demi pertengkaran dan masam muka aja. Akhirnya aku ditipu oleh penjual hp itu. Ia bermula bila aku membeli hp SAMSUNG dikedai ejennya diGiant Hyper Market, Kelana Jaya. Aku membelinya menerusi anak cina muda dikedai itu. Biasalah bila membeli kita tanya itu dan ini sehingga aku minta cuba 'test' hp tu. dia pun cuba charge battery itu dan sementara menunggu aku berlegar2 dikedai berhampiran. Lebih kurang 10min aku datang kembali dan menanyakan hp itu sudah boleh ditest. Dia pun pura2 mencuba depan aku. Tidak boleh di'on'kan. Dia pun kata kat aku cuba charge dirumah nanti. Aku pun beli dan bayar sprt harga yang ditetapkan. Sampai dirumah hp itu aku cuba charge semalaman tapi akhirnya tak boleh dibuka juga hp itu. Aku pun bawa balik kekedai itu besoknya. Kali ini budak cina lain pula yg ada disitu. Aku minta tukar baru kerana masih dlm masa gerenti. Dia kata tak boleh dan mengatakan biar dia tengok dulu dan minta aku tinggalkan hp itu untuk tindakan dia. Dllm tempoh 3 hari aku dtg semula dan anak cina lain juga menunjukan hp itu dan kali ini menyuruh aku cuba charge dulu dirumah sbb sudah check. Aku pun berbuat begitu tetapi tak juga boleh dibuka. Aku pun terus balik semula kekedai itu minta tukar baru. Kali ini aku terjumpa anak cina yg mula2 aku beli hp itu. Kemuadian dia kata tinggalkan balik hp sbb nak hantar keSamsung. 3 hari kemudian aku dtg minta hp aku. Tapi dia kata tak boleh dibaiki dan diganti baru. Aku dah mula berang. Aku kata kenapa ada gurantee tapi tak boleh ganti baru. Dia pun kata hp itu sudah masuh air. Aku kata pakai pun belum mcm mana sudah masuk air. Dia kata Samsung yg kata dlm reportnya. Jadi tak bolih tukar. Aku tetap mengawal emosi aku dan terus bawa balik hp itu. Dirumah aku panggil wakil samsung yg buat servis sprt dlm reportnya. Samsung pula suruh aku datang keLow Yat. Pura2 dia check dan akhirnya suruh aku pergi keservisnya yg lain diOne Utama. Disitu budak melayu dan dia ambil hp itu dan berjanji akan cuba menolong aku utk mendapatkan gantian hp baru. 2 hari kemudian dia call balik dan bagi tau yg hp itu sudah masuk air dan tak boleh diganti. Tapi kalu nak dibaiki kena bayar dgn harga yg lebih mahal dari hp itu sendiri. Apa lagi aku pun mengatakan aku kena tipulah. Tapi dia kata dia tak boleh buat apa2. Akhirnya aku kata ok lah dan aku tinggalkan hp itu disitu hingga sekarang. Akhirnya aku terpaksa beri hp baru yg lain jenamanya. Itulah kejadian yg serupa berlaku diLow Yat itu pada pandangan aku. Aku tak heran budak melayu itu naik berang dan mengamuk setelah kena tipu dgn anak cina yg menjual hp itu. Aku berpendapat ada kemungkinan sindiket yg menjual semula hp yg tidak boleh digunakan. Penjenama hp pula tidak mahu bertanggung jawab diatas tempoh guranti yg dijanjikan dan meletakan beberapa syarat yg tak masuk akal jika mahu diganti baru. Olih itu disinilah peranan penguat kuasa diperlukan. Aku juga ada niat nak mengadu kenapa penguat kuasa tapi pada siapa? Silap2 aku pula yg dipersalahkan. Aku rasa ramai disana yg terkena semcm yg kena pada aku bila membeli hp ini. Berjaga2 lah. Tetapkan hp itu berfungsi semasa ditest depan mata kita. Jgn bawa balik sprt yg disuruh. Sudah tentu tidak akan berfungsi terus. Sekian.

Anonymous said...

Apabila pulang kampung atau berjumpa saudara mara pada hari raya ini maka topik perbualan yang diutamakan adalah menyebarkan pentingnya "Najib wajib letak jawatan!"

Jika mereka bertanya kenapa?
Maka jawablah; Najib sudah tidak layak mentadbir kerana pentadbirannya telah tercemar dengan pelbagai skandal, bala dan malapetaka yang menimpa rakyat dan negara Malaysia. Maruah agama dan bangsa kita tercabar, diperkotak katik oleh pemikiran liberal terlampau Najib!

Sebagai contoh; GST, skandal 1MDB,Kenaikan harga barang, kawalan harga minyak yang membebankan dan menyusahkan malahan rakyat tidak boleh berbelanja (bukan sakan) seperti zaman Tun Mahathir. Bala dan malapetaka terlalu kerap dibawah pentadbiran Najib seperti Banjir, insiden lahad datu, kapalterbang terhempas dan sebagainya. Perlakuan dan tindak tanduk DS Rosmah menambahkan lagi pelbagai masalah bertingkat tingkat sebagai contoh, majlis perkahwinan anaknya, bunga hanya untuk yang terpilih, apa pula rakyat marhaen dapat faedahnya? Kenapa pula Najib membela dan menjaga hati kaum cina, mempersoalkan agama islam dan penyebaran agama evangalista yang tidak terkawal dan berleluasa? Kenapa ISA dihapuskan? Kenapa Najib perlu kowtim dengan singapura?

Yakinkan mereka; bahawasanya rakyat hanya mahukan kepimpinan diubah dan bukan pula umno mahupun BN. Pengganti beliau tidak semestinya TS Muhyidin, terdapat ramai lagi calon yg berkelayakan. Pemberian BR1M tetap diteruskan tetapi diutamakan adalah kepada kaum melayu, bumiputra dan yang benar2 memerlukan.

Yakinkan lagi kepada mereka; Bahawa yang utama adalah perjuangan, kepentingan alif ba ta dan maruah, perpaduan ummah dikalangan kaum melayu dan bumiputra terpelihara.

Ingatlah Saudara dan saudariku,
Sematkan dihati masing2 bahawasanya perjuangan kita bukanlah kerana ingin mendapatkan habuan dan laba , tetapi adalah ikhlas demi masa depan anak2 kita dan sudah pasti demi alif ba ta! 

Kepada bloger chai upahan ahjibgor,
Bertaubatlah, kembalilah ke pangkal jalan tinggalkan ahjibgor tu, mohon maaf kepada Tun Mahathir dan seluroh rakyat marhaen malaysia.mohon maaf secara rambang di hari raya di blog masing2 , kosong2 dan sebagainya adalah tidak terpakai dan tidak di terima, kerana kamu diupah, dibayar untuk melindungi pemimpin yang tercalar, tidak bersih, tidak cekap dan tidak amanah!

xxxxxxxxxxxx

"Maruah agama dan bangsa kita tercabar, diperkotak katik oleh pemikiran liberal terlampau Najib!"

Seperti 1mdb, sehinggalah ke peniaga cina di low yatt yang menipu orang melayu.

Ini menunjukkan dari atas iaitu Najib tidak cekap mentadbir!

Najib, sila letak jawatan!

Anonymous said...

kepala butuh la anon kat atas nie...

Anonymous said...

Kite langgor kite langgorrrrr... sape berani jadi banteng mai kite terajangggg

Anonymous said...

pasal henpon pon nak masuk cite politik

Anonymous said...

Belasah je puak2 cina ni. Jihad ape....

Anonymous said...

Buat aduan ke Kementerian Pengguna supaya boleh bawa ke Tribunal Pengguna: http://www.kpdnkk.gov.my/kpdnkkv3/index.php?option=com_content&view=article&id=258&Itemid=259&lang=my

Blog Archive