Wednesday, April 03, 2013

Seharusnya Lim Kit Siang bersara seperti saya: Tun Mahathir

Sepatutnya Lim Kit Siang sudah bersara seperti saya. "Saya tidak boleh menerima tawaran bertanding" seperti desakan Kit Siang, kerana saya sudah bersara"

"Kit Siang sudah terlalu lama dalam politik sejak tahun 1964" (saya telah beri peluang kepada generasi penerus" dan (dan 10 tahun saya bersara" tetapi "Kit Siang masih belum".

PRU13- menurut Tun Dr Mahathir bukan sahaja Bn masih menang akan tetapi turut juga memperoleh kuasa 2/3 di dewan rakyat.

Menurut Tun Dr Mahathir pilihanraya di negara ini bukan pertandingan antara individu akan tetapi antara parti.

Dewan Rakyat telah dibubarkan hari ini. Perdana Menteri Datuk Seri Najib mengumumkan pembubaran parlimen jam 11.30 Rabu untuk membolehkan PRU-13 dijalankan.

Sebelum pembubaran Bn mempunyai 136 kerusi dewan rakyat sementara PR 74 bebas 10 dan SAPP 2.

Berasaskan perkembangan mutakhir, berasaskan sikap para pengundi, Parti BN akan akan menang mudah di semua negeri yang dikuasainya pada PRU-12, dan mempunyai peluang besar merampas Selangor dan Kedah.

1 comment:

XUMNO said...

Mimpi indah Mahathir atau angan2 Mat Jenin?

Blog Archive