Sunday, March 24, 2013

PRU-13: Sabah will Show The Way

Pada PRU-13 ini Sabahan will show the way. Rakyat Sabah akan tunjuk jalan kepada pembangkang, bahawa Putrajaya tetap dalam gengaman BN.

Rakyat Sabah tidak mampu lagi melakukan cuba-cuba menukar kerajaan, kerana pengalaman menukar kerajaan, bukan sahaja menjadikan rakyat Sabah miskin, malah tertinggal dari segi pembangunan.

Sabah bertukar kerajaan empat kali sejak menyertai Malaya, Singapura dan Sarawak membentuk Persekutuan Malaysia pada 16 September 1963.

Rakyat Sabah mengambil iktibar kepada kerajaan di Malaya (semenanjung) dan Sarawak, kerana kerajaan tidak bertukar, maka kemajuan dan taraf kehidupan rakyatnya lebih baik.

Rakyat Sabah menikmati pembangunan sejak 18 tahun terakhir, apabila tidak berlaku pertukaran kerajaan.

Kadar kemiskian telah menurun kepada satu angka, berbanding tahun 10 tahun lalu, di mana angka kemiskinan masih dua angka.

Disebabkan kestabilan politik yang ada di negeri itu, maka ada dalang-dalang tertentu mencuba mencipta huru hara dengan membayar Jamalul Kiram III dan konco-konconya mengganas di Sabah.

Rakyat Sabah tidak akan termakan dengan dakyah yang dicipta, kerana rakyat Sabah sudah matang menilai mana kaca dan mana intan.

Rakyat Sabah yang menjadi sebahagian daripada pembangkang, sebenarnya hanya memenuhi keinginan peribadi, bukan berjuang untuk rakyat. Mereka sama dengan pemimpin terdahulu, yang menipu rakyat kononnya melalui perubahan kerajaan, maka kemajuan lebih baik akan dicapai, tetapi kenyataannya semua itu tipu muslihat demi kepentingan diri sendiri mendapat kedudukan dan kuasa.

Kepimpinan Bn sekarang terutama selepas sahaja DS Najib mengambil alih jawatan Perdana Menteri, perhatian khusus diberikan kepada Sabah, kerana Perdana Menteri itu menerima hakekat, bahawa Sabah jauh ketinggalan dari semua segi.

Rakyat Sabah celik terhadap perubahan politik, namun sebagai balasannya ketinggalan dalam semua segi. Atas faktor inilah, pada PRU-13, berbuihlah mulut pemimpin Pembangkang, rakyat Sabah tidak akan terpengaruh lagi.

Sayang Sabah hanya 25 kawasan Parlimen, kalau lebih daripada itu, sudah pasti memberi keuntungan kepada Bn. 

Sabah melalui kepimpinan Datuk Seri Musa Aman dengan rakan-rakan dalam Bn Sabah akan memastikan Sabah tetap simpanan tetap Bn. Sabah TATAP Bn.

No comments:

Blog Archive