Wednesday, March 27, 2013

Najib tidak pernah jumpa adik Jamalul Kiram III: Abraham Idjirani


Gambar Esmail Kiram II dengan Perdana Menteri Malaysia Datuk Seri Najib adalah palsu, demikian kata Jurucakap jamlul Kiram III Abraham idjirani seperti dipetik Manila Standard Today (MST).

Menurut Abraham memang Esmail Kiram II ada ke Sabah pada Januari lalu, tetapi hanya di Semporna sahaja, tidak ke Kuala Lumpur, kerana permintaan adik Kiram itu berjumpa Najib tidak diluluskan.

Abraham juga menafikan bahawa ada perancangan membincangkan soal Sabah dengan Najib seperti mana dakwaan pihak tertentu.

Pada Isnin Anwar Ibrahim mendakwa berlakunya pertemuan antara Tan Sri Aziz Shamsuddin, mantan setiausaha Politik kepada Tun Dr Mahathir dan mantan menteri Pusat.

Kesemua gambar tersebut adalah gambar palsu menurut Abraham, kerana tiada perjumpaan seumpama itu.

Pada 12 Februari sekumpulan pengganas sulu mendarat di Kg Tanduo Lahad Datu. Pasukan keselamatan mengwujudkan Ops Daulat untuk mengusir penceroboh itu. Setakat ini, sejumlah 67 pengganas telah dibunuh dan sebahagian lagi berjaya ditangkap.

Pengganas yang diperkirakan melebihi 200 orang sebahagian telah berjaya meyusup pulang ke Filipina dan antara 15-20 orang lagi masih bersembunyi di Kg Tanjung Batu, Lahad Datu.

Saki baki pengganas itu, tidak lama lagi akan terlumpuhkan samada menyerah diri, mati ditembak atau mati kelaparan dalam hutan paya Tanjung Batu.

No comments:

Blog Archive