Saturday, November 12, 2011

Video dengan china doll: Anwar disiasat

APRIL lalu, apabila Trio Datuk T mempertontonkan satu rakaman video seks yang membabitkan individu menyerupai Anwar, Anwar bertindak dengan membuat laporan polis, di IPD Dang Wangi.

Ekoran pendedahan video seks tersebut, Trio Datuk T didapati bersalah oleh pihak mahkamah, dan didenda.

Video seks yang didedahkan oleh Trio Datuk T telah disahkan oleh pakar-pakar video, termasuk pakar Amerika dan Korea Selatan, bahawa rakaman video itu adalah rakaman tulin dan pelakunya 99.9% seiras Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Pihak mahkmah semasa menjatuhkan hukuman terhadap Trio Datuk T, telah mengambilkira perakuan daripada pakar-pakar video disamping pengakuan pendedah, bahawa pelakon dalam video yang malakukan seks dengan wanita cina itu adalah individu yang betul-betul seiras dengan Anwar.

Seksyen 182 Penal code, adalah seksyen yang bersabit laporan palsu, di mana Anwar disiasat.

Ada dua pihak yang akan disiasat melalui seksyen ini, samada Anwar atau Trio Datuk T yang membuat dakwaan palsu.

Pihak polis sudah tentunya mahu mengetahui bahawa siapa pelaku dalam video seks tersebut, oleh itu pihak polis sudah tentunya ingin mengetahui melalui Anwar, siapakah individu yang seiras Anwar itu? Apa kah Anwar mempunyai saudara kembar seiras? ataukah ada individu dalam negara ini atau mana-mana negara yang seiras dengan Anwar?

Dipihak Trio Datuk T pula, trio itu telah mengakui bahawa individu dalam video seks tersebut adalah Anwar, selain mengakui di mahkamah, juga melalui sumpah laknat.

Polis akan menyiasat siapa yang membuat dakwaan palsu? Anwar kah? atau Trio Datuk T?

Tuduhan pihak pembangkang bahawa Anwar dianaya, adalah tidak benar, kerana pihak polis hanya menjalankan tugas atas laporan Anwar sendiri.

Kalau polis tidak membuat tindakan, sudah tentunya pihak pembangkang akan mempolitikkannya, dan sudah tentu mereka akan mendakwa polis menlindungi pihak yang bersalah.

No comments:

Blog Archive