Friday, October 28, 2011

Najib COOL kononnya ciptaan Alastair Campbell

KONONnya Alastair Campbell rakyat British yang juga mantan penasihat komunikasi mantan PM Britin Tony Blair pada PRU-1990 negara itu kini sedang berkerja dengan pentadbiran Najib untuk menaikan imejnya baik di dunia mahupun dalam negara.

Sarawak Report, yang berpengkalan di Britin melaporkan, kononnya Campbell telah beberapa kali bertemu Najib baik di luar negara mahupun di Kuala Lumpur untuk menasihatkan PM ke-6 itu, cara-cara mengambil hati rakyat bagi memenangi PRU-13 akan datang.

Namun, apa yang peliknya, Campbell dalam twitternya menafikan semua tuduhan tersebut dan seterusnya berkata, bahawa beliau sebenarnya belum pernah melawat Malaysia.

Sejak Najib mengambil alih jawatan Perdana Menteri daripada Tun Abdullah Badawi pada April 2009, PM ke-6 itu telah memperkenalkan berbagai pendekatan transformasi, termasuk slogan 1Malaysia, rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan.

Najib juga adalah Perdana Menteri yang mengiktiraf hari pembentukan Malaysia dengan mengistiharkannya sebagai cuti umum seluruh negara. Sebelum ini, hanya Sarawak dan Sabah merayakan hari malaysia.

Najib juga adalah Perdana Menteri yang berani memansuhkan ISA dan usul pemansuhan itu akan dikemukakan ke Parlimen pada Mac depan.

Dalam usaha mendekati rakyat untuk memberi respon kepada isyarat rakyat melalui PRU-12, Najib mengistiharkan bahawa semua pemimpin termasuk wakil rakyat harus Turun Padang sekerap mungkin untuk berdampingan dengan rakyat jelata.

Selain itu, Najib juga mengarahkan seluruh jajaran kepimpinan UMNO agar turun padang melalui program UMNO JUARA RAKYAT.

Pendekatan Najib yang senantiasa COOL dalam menghadapi berbagai masalah dalam negera, termasuk Himpunan Bersih2.0 pada 9 Julai lalu, dengan menubuhkan Jawatan Kuasa Terpilih Parlimen untuk mengkaji SPR, merupakan tindakan awal terhadap tuntutan BERSIH.

Najib juga melalui Bajet 2012 yang berjumlah RM230.8 bilion untuk tahun depan, telah mengumumkan saguhati kepada bekas-bekas anggota keselematan. Selain itu, saguhati juga dibayar kepada Ketua Isi Rumah yang berpendapatan kurang daripada RM3,000 sebulan layak mendapat bayaran RM500 secara one-off.

Melalui Bajet 2012 juga telah diumumkan bahawa untuk pertama kalinya proses persekolahan bagai semua murid daripada sekolah rendah ke sekolah menengah adalah percuma, selain itu, semua murid daripada tahun satu hingga tingkatan 5, diberi saguhati RM100 setiap seorang bermula tahun depan.

Mengingat semua pendekatan Najib itu untuk kepentingan rakyat, maka pihak pembangkang tidak mempunyai kaedah untuk membalasnya. Justru itu, mereka mempergunakan pendekatan menghina, kononnya semua pendekatan yang diilihamkan oleh Najib tersebut, bukan daripada pemifikirannya, melainkan daripada pemikiran orang lain termasuk APCO dan Alastair Campbell.

No comments:

Blog Archive