Monday, September 19, 2011

Pemuda Keadilan mahu polis siasat rakaman CCTV memaparkan Anwar

Pemuda PKR (AMK) semalam membuat laporan polis terhadap penulis blog pro-BN dikenali Papa Gomo kerana memuat naik rakaman kamera litar tertutup (CCTV) yang dikatakan menunjukkan Datuk Seri Anwar Ibrahim di tempat berlaku aksi seks.

Laporan itu dibuat timbalan ketua penerangannya Rozan Azen Mat Rasip di balai polis Jalan Dang Wangi di ibu negara.

Dalam laporannya, Rozan mendesak polis meyiasat dan bertindak segera kerana beliau bimbang pendedahan video "bersifat pornografi" itu akan memberikan kesan buruk kepada masyarakat.

Katanya, pendedahan video itu juga menyebabkan kekeliruan di kalangan orang awam, mempermainkan undang-undang shariah, berniat jahat (mala fide) dan bersifat ancaman apabila dinyatakan akan ada video susulan yang berkaitan isu ini.

"Adalah jelas bahawa beliau secara terus terang menuduh dan mengaibkan nama baik Datuk Seri Anwar Ibrahim," dalam laporan polis itu.

"Tambahan juga, pada pandangan saya, beliau harus disiasat segera daripada sumber mana beliau mendapat rakaman video berkenaan kerana menyatakan mempunyai bahan yang lain didakwa sebagai bahan bukti dan akan didedahkan kelak."

Sebelum ini, Trio Datuk T telahpun mengaku salah sebagai sumber rakaman video seks yang membabitkan Anwar dengan pelacur berbangsa cina yang tidak dikenali.

No comments:

Blog Archive