Friday, June 03, 2011

Alahai Pas: Tak kan pendedahan video seks Anwar-umat islam boleh sesat

Usul membincangkan video seks Anwar akan dibentang oleh adik bongsu Nik Aziz-Nik Razi pada Muktamar Pas sebenar lagi.

Tujuan membawa usul itu, kononnya takut masyarakat islam tersesat, kerana kononnya kerajaan BN hanya membiarkan pengedaran video seks tersebut.

Persoalannya sekarang, siapa mengedar?, setakat ini, pihak polis belum mengetahui siapa pengedar sebenar?, bukan itu sahaja, pihak polis juga masih gagal mengesan, siapa yang memuat turun video seks Anwar itu di Youtube.

AYT keliru, bagaimana kah pihak Pas boleh mendakwa, bahawa pendedahan video seks Anwar boleh menyesatkan umat islam.

Bagi AYT, Pas lah yang tersesat, kerana masih mahu berketuakan seseorang yang diragui moralnya dari prespektif agama islam.

Video seks Anwar tidak melibatkan kerajaan sepertimana yang didakwa, namun apapun yang berkaitan dengan salah laku moral yang dilakukan oleh Anwar, pasti pembangkang menuduh bahawa BN dan Umno adalah perancangnya.Lain yang makan nangka, lain pula yang kena getahnya. Anwar yang syiok, Najib yang kena.

Bagi AYT, terserah kepada nawaitu PAS, apa kah mereka menerima Anwar sebagai ketua, tetapi yang jelas, UMNO menolak Anwar.

AYT, tidak dapat bayangkan, jika ditakdirkan PR menang, dan Anwar jadi PM? Apakah pandangan negara islam seperti Saudi Arabia terhadap negara?

No comments:

Blog Archive