Monday, March 29, 2010

Muak Dakwaan Fitnah Sodomy II: Ramai Ahli PKR Keluar Parti

Dalam kesibukan pencacai Pakatan Pembangkang melebel Sodomy II sebagai Fitnah II, semakin pula terbongkar usaha pemimpin Pakatan pembangkang cuba merekayasa perbuatan FITNAH. Terbentang di hadapan mata kita kini bahawa mereka yang mendakwa diri difitnah rupanya "Juara Membuat dan Merekacipta Fitnah".
Pendedahan Yb Zulkifli Nordin, MP Kulim Bandar Baharu "Antaranya saya diminta membuat akuan bersumpah Perdana Menteri dan Datin Seri Rosmah terlibat dalam kes tersebut. "Malah saya sendiri pernah diminta membuat surat akuan bersumpah yang mengaitkan Perdana Menteri dan isteri dengan pembunuhan Altantuya. "Ganjaran yang ditawarkan boleh menggoyangkan iman. Namun Datuk Yang Dipertua saya bersyukur kerana Allah melindungi saya daripada terlibat dalam fitnah tersebut," kata Zulkifli, adalah BUKTI YANG NYATA bahawa mereka yang mengatakan FITNAH adalah juga  orang yang sama MEREKA-CIPTA FITNAH. Siapa yang mendengar dan menerima fitnah ini?
Oleh kerana bahang permainan FITNAH ini, rakyat mula hilang kepercayaan dan keyakinan. Amat malang bagi negara ini jika pemimpin seperti ini diberikan peluang untuk memimpin.

Semakin DSAI kata dia difitnah semakin ramai meninggalkan PKR. Ramai sudah tidak yakin dengan kepimpinannya. Semakin ramai yang menolak tuduhan itu, Sodomi II, satu fitnah.
Kehilangan keyakinan ini jelas ternyata apabila seramai 300 ahli dan penyokong PKR di Kawasan Telupid , Sabah dalam kawasan Parliment Kinabatangan, meninggalkan PKR dan menyertai komponen Barisan Nasional, iaitu UPKO pada 22 Mac, 2010 yang lalu.. Kumpulan itu diketuai oleh Alexius Michael Angkangon. Alexius menyatakan bahawa "kami telah kehilangan kepercayaan kepada kepimpinan PKR". Alexius juga menyatakan bahawa akan berlaku exodus yang lebih ramai dari PKR ke Barisan Nasional selepas ini. Penyertaan mereka disambut oeh YB Datuk Ewon Ebin, Naib Presiden UPKO

Jika fitnah II yang digembar-gembur Pakatan Pembangkang berasas, kenapa semakin ramai yang meninggalkan PKR?. Ringkasnya, jika pembohongan semakin tersingkap, maka menuduh Fitnah II juga merupakan gerakan sia-sia dan membuang masa. Semuanya memuakkan rakyat.

Semalam seramai 700 angkatan muda keadilan (AMK) PKR kawasan parlimen Ipoh Barat keluar parti itu dengan dakwaan yang serupa, yakni para pemimpin PKR hanya berjuang untuk diri sendiri, menabur fitnah dan pembohongan.

Akibat keluarnya 700 AMK secara beramai-ramai tersebut, maka 12 cabang pemuda PKR kawasan parlimen Ipoh Barat, di mana wakil rakyatnya adalah K.Gunasegaran daripada DAP.

Cabang PKR Ipoh Barat ini juga membuat tuduhan palsu kepada BN pada Februari 2009, apabila ketua cabangnya membuat akuan bersumpah kononya dia ditawarkan 50 juta oleh pemimpin BN untuk memancing wakil-wakil rakyat keluar Pakatan. Untuk nota kerajaan Pakatan Perak yang diketuai oleh Nizar Jamluddin tersunggur pada 5 Februari 2009, apa 2 ADUN PKR dan 1 ADUN DAP keluar Pakatan menjadi wakil bebas mesra BN

No comments:

Blog Archive