Selepas sahaja Pesawat Penerbangan Malaysia (Mas) B777-200ER MH370 hilang secara rasmi pada jam 9 pagi 8 Mac 2014, berbagai teori menyelebungi kehilangan pesawat yang membawa 239 penumpang termasuk krew laluan Kuala Lumpur Beijing yang berlepas pada 12.41 pagi Sabtu dan sepatutnya mendarat di destinasi terakhirnya Beijing pada 6.30 pagi hari yang sama, namun hingga kini tidak pernah sampai.
Oleh kerana tiada panggilan kecemasan, tiada kod rahsia daripada pilot/co pilot tiada mayday, maka pasukan pencari dan menyelamat mengandaikan bahawa pesawat meletup di udara. Atas sebab itu operasi pencarian dan menyelamat tertumpu di Laut China Selatan dan kemudian di Selat Melaka selama seminggu yang melibatkan 12 negara, sambil menggunakan berbagai peralatan canggih termasuk satellite.
Sangakaan bahawa pesawat mengalami kemalangan diudara, besar kemungkinan disebabkan oleh kerosakan struktural, sehingga pesawat kehilangan tekanan secara tiba-tiba. Jika ini berlaku, penumpang dan pilot/co pilot akan jatuh pingsan. Selain itu, kerosakan struktural juga boleh menyebabkan alat komunikasi pesawat seperti transponder akan tidak berfungsi. Mungkin inilah yang menyebabkan ada sangkaan bahawa alat komunikasi pesawat ditutup dengan sengaja selang 14 minit antara satu sama lain. Transponder pertama tertutup pada jam 1.07 pagi, dan kedua pada 1.21 pagi, 8 minit kemudian, pesawat hilang daripada radar awam.
Tindakan pilot/co pilot dalam keadaan itu, mengubah arah pesawat untuk berpatah balik, atas sebab itu, pesawat dikesan oleh radar tentera pada 2.40 pagi 320 km utara Pulau Pinang, besar kemungkinan pilot mahu mendarat di Lapangan Antara Bangsa Langkawi, namun belumpun bertidak, pilot/co pilot jatuh pingsan. Semasa keajdian itu, pesawat sudah menggunakan auto pilot, atas sebab pesawat sudah berada pada ketinggian normal, 35,000 kaki atas permukaan laut, sedang menuju ruang udara Vietnam.
Kini, selepas 17 hari operasi mencari dan menyelamat, sudah hampir pasti bahawa pesawat malang MH370 terbang ke arah selatan, memandangkan makin banyak objek yang menyerupai seripahan pesawat ditemui.
Apa yang kurang pasti, jarak lokasi di mana ditemui serpihan pesawat adalah 6,400 kilometer daripada Kuala Lumpur, sesuatu yang sukar dipercaya, bagaimana kah pesawat itu boleh menempu jarak itu, memandangkan bekalan minyak hanya untuk 7.5 jam atau dalam lingkaran 3,000 km.
Teori berikutnya, memang pesawat itu berpatah balik dengan sengaja. Alat komunikasi dimatikan dengan sengaja. Teori inilah yang digunakan oleh kerajaan Malaysia. Sebabnya sebelum pesawat hilang mutlak daripada radar, pesawat bergerak seolah-olah dikendalikan secara manual, misalnya terbang setinggi 45,000 kaki semasa sedang berpatah balik, kemudian turun 23,000 kaki semasa menuju utara Pulau Pinang, kemudian hilang daripada dikesan radar.
Teori berikutnya, pesawat itu menggunakan laluan pesawat lain, secara berdekatan, sekurang-kurangnya 1,000 meter antara satu sama lain, dalam keadaan ini, radar mengesan dua pesawat sebagai satu; kemungkinan inilah yang berlaku pada pesawat malang MH370. Dalam laluan yang sama, semasa MH370 berpatah balik adalah sebuah pesawat Penerbangan Singapura SIA68 menuju Barcelona, Spain, namun teori ini semakin kabur, memandangkan kemungkinan pesawat MH370 terbang ke arah selatan.
Selepas 17 hari, kini dipercayai bahawa pesawat MH370 terbang ke selatan. Penyebabnya besar kemungkinan masalah struktural dan mekanikal. Selama berberapa jam pesawat terbang tanpa kendalian manusia, tanpa tujuan. Pesawat terus terbang sehingga kehabisan minyak lalu terhempas. Hanya maklumat daripada kotak sahaja boleh merungkai sedikit kehilangan pesawat MH370 yang telah memecah rekod sebagai kemalangan udara abad ini.
Oleh kerana tiada panggilan kecemasan, tiada kod rahsia daripada pilot/co pilot tiada mayday, maka pasukan pencari dan menyelamat mengandaikan bahawa pesawat meletup di udara. Atas sebab itu operasi pencarian dan menyelamat tertumpu di Laut China Selatan dan kemudian di Selat Melaka selama seminggu yang melibatkan 12 negara, sambil menggunakan berbagai peralatan canggih termasuk satellite.
Sangakaan bahawa pesawat mengalami kemalangan diudara, besar kemungkinan disebabkan oleh kerosakan struktural, sehingga pesawat kehilangan tekanan secara tiba-tiba. Jika ini berlaku, penumpang dan pilot/co pilot akan jatuh pingsan. Selain itu, kerosakan struktural juga boleh menyebabkan alat komunikasi pesawat seperti transponder akan tidak berfungsi. Mungkin inilah yang menyebabkan ada sangkaan bahawa alat komunikasi pesawat ditutup dengan sengaja selang 14 minit antara satu sama lain. Transponder pertama tertutup pada jam 1.07 pagi, dan kedua pada 1.21 pagi, 8 minit kemudian, pesawat hilang daripada radar awam.
Tindakan pilot/co pilot dalam keadaan itu, mengubah arah pesawat untuk berpatah balik, atas sebab itu, pesawat dikesan oleh radar tentera pada 2.40 pagi 320 km utara Pulau Pinang, besar kemungkinan pilot mahu mendarat di Lapangan Antara Bangsa Langkawi, namun belumpun bertidak, pilot/co pilot jatuh pingsan. Semasa keajdian itu, pesawat sudah menggunakan auto pilot, atas sebab pesawat sudah berada pada ketinggian normal, 35,000 kaki atas permukaan laut, sedang menuju ruang udara Vietnam.
Kini, selepas 17 hari operasi mencari dan menyelamat, sudah hampir pasti bahawa pesawat malang MH370 terbang ke arah selatan, memandangkan makin banyak objek yang menyerupai seripahan pesawat ditemui.
Apa yang kurang pasti, jarak lokasi di mana ditemui serpihan pesawat adalah 6,400 kilometer daripada Kuala Lumpur, sesuatu yang sukar dipercaya, bagaimana kah pesawat itu boleh menempu jarak itu, memandangkan bekalan minyak hanya untuk 7.5 jam atau dalam lingkaran 3,000 km.
Teori berikutnya, memang pesawat itu berpatah balik dengan sengaja. Alat komunikasi dimatikan dengan sengaja. Teori inilah yang digunakan oleh kerajaan Malaysia. Sebabnya sebelum pesawat hilang mutlak daripada radar, pesawat bergerak seolah-olah dikendalikan secara manual, misalnya terbang setinggi 45,000 kaki semasa sedang berpatah balik, kemudian turun 23,000 kaki semasa menuju utara Pulau Pinang, kemudian hilang daripada dikesan radar.
Teori berikutnya, pesawat itu menggunakan laluan pesawat lain, secara berdekatan, sekurang-kurangnya 1,000 meter antara satu sama lain, dalam keadaan ini, radar mengesan dua pesawat sebagai satu; kemungkinan inilah yang berlaku pada pesawat malang MH370. Dalam laluan yang sama, semasa MH370 berpatah balik adalah sebuah pesawat Penerbangan Singapura SIA68 menuju Barcelona, Spain, namun teori ini semakin kabur, memandangkan kemungkinan pesawat MH370 terbang ke arah selatan.
Selepas 17 hari, kini dipercayai bahawa pesawat MH370 terbang ke selatan. Penyebabnya besar kemungkinan masalah struktural dan mekanikal. Selama berberapa jam pesawat terbang tanpa kendalian manusia, tanpa tujuan. Pesawat terus terbang sehingga kehabisan minyak lalu terhempas. Hanya maklumat daripada kotak sahaja boleh merungkai sedikit kehilangan pesawat MH370 yang telah memecah rekod sebagai kemalangan udara abad ini.
2 comments:
Bah. pertama:
BENCI betul si media-media besar KAPIR Barat-ZIONIS DAJAL seolah macm. suka sgt bila NEGARA ISLAM jadi kecoh; saya syak keluarga-keluarga mangsa tu DIHASUT si PELIWATPEMBANGKANGSONGSANG utk. MENGAMOK, supaya dpt. menunjukkan seolah K'jaan kita 'lemah'! K'jaan kita jgn. TUNDUK dan salahkan POLIS kita yg- berhak mengawal keadaan huru-hara itu! Dan hari tu EvangeliSStar bukan main galak heboh tentang pegawai tertinggi ISLAM/Melayu kita diHERDIK oleh keluarga mangsa di China – GERAMnya aku!
Dan rejim Australia dan si media-media besar Barat-ZIONIS DAJAL pun si PENIPU besar!
Yg. herannya kenapa MAS tak dikesan dr. awal, oleh satellite spy-kongsi Australia/CIA di Australia mahupun pengkalan US di Diego GarCIA, walaupun CIA dah yakin MAS melintasi atau terhempas di Lautan Hindi sebelum ini (lihat di http://www.nst.com.my/nation/general/could-vital-info-be-down-under-1.520539, Could vital info be Down Under?, By HARIS HUSSAIN AND FARRAH NAZ KARIM, 19 March 2014)! Disyaki cebisan pesawat kalau jumpa, dibawa dr. Diego Garcia spt. yg. telah diramalkan Cabal Times dlm 'poll' dan artikelnya, dr. awal lagi!
Lihat pengkalan tentera US di Diego GarCIA telah membatalkan semua penerbangan selama 3 HARI pd. hari MAS hilang (walau pengkalan Diego GarCIA ini juga ada 2,000 pekerja bukan tentera contohnya kontaktor dll – tapi latarbelakang dan pergerakan pekerja-pekerja ini dan pelawat -pelawat ditapis/dikawal dgn. ketat, dan kenderaan bermotor persendirian tak dibenarkan; lihat di http://www.militaryinstallations.dod.mil/pls/psgprod/f?p=132:CONTENT:0::NO::P4_INST_ID,P4_INST_TYPE:930%2CINSTALLATION )!
Maka, K’jaan kita JANGANlah nak PERCAYA sgt. si KAPIR DAJAL Intelligence FBI/CIA/Pentagon-MI6-NATO (Barat) (yg. sebenaqnya sudah dikuasai Mossad-Israel/ZIONIS)! CIA dan ejen tempatannya dr. PENGGANAS Red Bean serta PELIWATPEMBANGKANGSONGSANG, tak habis-habis nak mengalih perhatian dari DIEGO GARCIA di tengah Lautan Hindi! Dan pi MAMPOSlah si DALANG-DUA-MUKA White HouseZIONIS itu!
Lagipun, hairan betul media-media besar Barat-Zionis terutamanya CNN, tak lansung bangkitkan kenapa pengkalan militari US di Diego GarCIA ini, dgn. sistem satelit yg. pasti amat canggih, tak dapat kesan lansung MAS di RADARnya, kalau kononnya melintasi Lautan Hindi ke atas Kepulauan Andaman dari awal lagi!
Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).
Bah. Kedua:
Sedgkn tentu pengkalan militari US ini akan memantau seluruh Lautan Hindi di RADARnya utk. kemungkinan ia disasarkan ‘teroris’ melaui laut atau udara, termasuk melalui peluru berpandu (yg. takkan ada radar pun). Tapi CIA/Pentagon sebelum ini tahu pula MAS dah ‘terhempas’ di Lautan Hindi – sekarg. dah nafi pula! Lihat di di http://maelpengerang.blogspot.com/2014/03/mh370-prayformh307-kenapa-satellite.html, Kenapa Satellite Amerika Gagal Kesan MH370? , March 15, 2014; dan https://www.facebook.com/PeopleForTrueRuleOfLaw/posts/10203269067105644, A MILITARY HIJACK BY AMERICAN AWACS PLANES (over patent rights owned by a Rothschild)?; http://www.mazidulakmal.com/2014/03/diego-garcia-satu-kebarangkalian.html, DIEGO GARCIA : SATU KEBARANGKALIAN, Mac 20, 2014; dan http://musramrakunman.blogspot.com/2014/03/mh370-masuk-hari-ke-14-kehilangannya.html, MH370: Masuk Hari ke-14 Kehilangannya- Sebenarnya Amerika Tahu Di Mana Pesawat Itu, 20 March 2014.
Lihat di http://beforeitsnews.com/global-unrest/2014/03/flight-mh370-mystery-diego-garcia-suspended-all-flights-on-march-8th-for-72-hrs-2458394.html:
Flight MH370 Mystery. Diego Garcia Suspended All Flights On March 8th for 72 hrs.
March 19, 2014
(Before It's News)
By now, it should be obvious to people they are hiding something in Diego Garcia. The latest info just piles on top of a mountain of evidence that flight 370 is in a hangar in Diego Garcia.
….Notice they have completely erased all posts between March 6th, and March 9th. There is some very weird stuff going on down in creepy Diego Garcia, a place where the US operates completely independant of the constitution.
Edit to add, here is a link to the Diego Garcia Passenger facebook page with the March 8th flight schedule. Notice all other flight schedules throughout the month all had several flights schedules. The fact that no flight were scheduled for 3 days during the time MH370 went missing, all maintenance crew most likely were off on leave. Great time to sneak in an aircraft.
https://www.facebook.com/pages/Diego-Garcia-Passenger-Terminal/242934902443795
Makcik Sambal Belacan.
Post a Comment