Saturday, May 14, 2011

Bermacam muslihat Anwar sebelum 16 Mei

Selepas dakwaan pemandu Anwar, bahawa ada usaha membunuh majikannya, atas sebab kerosakan brek kereta M-Benz keluarga Anwar pada 19 April lalu (laporan dibuat selepas sebulan kepada polis)-semalam satu lagi babak baru yang konon menghancam kelaurga Anwar. Puncanya-kononnya satu SMS diterima oleh anak sulung Anwar-Nurul Izzah, dimana pesanan SMS itu- kononnya anak Nurul yang berumur 3 tahun akan diculik. Berikutan itu, Anwar dalam twitternya menulis "Threat to the entire family! @ultimasurf: Someone threatened to harm the child of @n_izzah Malaysian politics is getting uglier each day #fb

Terjemahan: ( Ancaman terhadap seluruh keluarga! @ultimasurf: Seseorang telah mengugut untuk mencederakan anak @n_izzah [Nurul Izzah] politik Malaysia semakin hodoh setiap hari #fb )

Juga menerusi mesej Twitter Anwar Ibrahim:

Nurul Izzah terima sms ugut keselamatan anaknya jk terus menyokong sy. Kerja sial jahat!!Esok 9pg-lapuran polis(bukti sms)Dang Wangi #fb

Anwar tahu bahawa mati hidup pembohongannya akan ditentukan pada 16 Mei ini berkaitan kes liwatnya. Pada hari tersebut akan ditentukan apakah Anwar dipanggil untuk membela diri.

Bagi mengalih pandang isu tersebut, Anwar mecipta isu-isu; namun isu-isu itu-tidak mudah menarik simpati umum.

Setakat ini, belum ternampak sokongan rakyat secara tiba-tiba kepada Anwar-akibat dua isu yang cuba dimainkan Anwar.

Selepas sebulan, Anwar menghadapi isu video seks, satu muslihat telah mengalih pandang isu tersebut-yakni satu laporan blog yang kononnya satu kumpulan paderi telah berikrar untuk menjadikan kristian agama rasmi negara dan seterusnya melantik PM dari agama itu.

Selain isu tersebut, Anwar juga menimbulkan isu pandi kutty-tujuannya tidak lain adalah untuk mengalih perhatian umum mengenaikes utama yang dihadapinya yakni kes liwat dan video seks.

Sementara itu, pihak polis telah mengesahkan bahawa rakaman video seks tersebut adalah rakaman tulen dan turun disahkan oleh pakar Amerika. Sebelum ini, agensi penyiaran Korea juga mengsahkan rakaman video seks tersebut adalah rakaman tulen, dan pelaku tersebut adalah Anwar.

Namun, pihak polis setakat ini berkata, bahawa untuk sementara tiada keperluan untuk mendedahkan pelaku seks tersebut.

No comments:

Blog Archive