Thursday, March 31, 2011

Nazri: TI-M "shut Up"

Bantuan kepada rakyat semasa pilihanraya menurut Transpirasi Antarabangsa Malaysia (TI-M) merupakan rasuah, kenyataan ini bagi mengulas kenyataan Nazri Aziz sebelum ini, bahawa bantuan seumpuma itu bukanlah bentuk rasuah.

Nazri memberi kenyataan demikian berasaskan keputusan mahkamah pada tahun 1981-bahawa bantuan seumpama itu oleh kerajaan semasa pilihanraya bukan lah rasuah.

Kerajaan menurut Nazri memberi bantuan kepada rakyat sama ada semasa pilihanraya ataupun tidak.

Nazri juga membidas dakwaan TI-M bahawa SPR tidak bebas. Kalau sekiranya SPR tidak bebas bagaimana Pembankang boleh menang empat negeri dan 82 parlimen semasa PRU-12? Apa kah pihak TI-M mendakwa bahawa kemenangan pembangkang itu dimenangi secara bebas dan adil; sedangkan yang dimenangi oleh UBN tidak adil? Semua itu mengarut kata Nazri.

TI-M merupakan badan yang tidak bebas dan tidak adil-mereka disusupi oleh pemikiran pembangkang, kerana itu apa sahaja yang dilakukan oleh badan-badan yang dilantik oleh kerajaan-mereka menganggapnya melakukan tindakan yang tidak bebas dan tidak adil.

Nazri juga menyarankan kepada TI-M agar mencari individu daripada syurga untuk dilantik sebagai pengerusi atau pegawai-pegawai SPR. Jika tidak mampu-- maka mereka perlu :shut Up" dan "mind their own business" kata Nazri.

No comments:

Blog Archive