Thursday, February 24, 2011

Kenapa Dr Seah namakan DNA lelaki itu Lelaki Y???

Perkataan lelaki Y mula menjadi sebutan sejak minggu lepas selepas mula disebut oleh Ketua Unit Jenayah Berat, Bahagian DNA Divisyen Forensik Jabatan Kimia, Dr. Seah Lay Hong dalam perbicaraan kes liwat Anwar Ibrahim VS Saiful Bukhari.

Sejak dari hari itu ramai orang yang tertanya-tanya siapakah lelaki Y. Malah ada yang berkata bukan Anwar yang meliwat Saiful tetapi lelaki Y yang meliwatnya.

Sampai hari ini pun masih lagi ada orang yang bertanya krew Selangor Daily kenapa DNA lelaki Y yang ada pada badan Saiful. Ramai orang keliru nampaknya.

Oleh yang demikian kami mengambil keputusan untuk menjelaskan siapa lelaki Y supaya orang ramai tidak terus terkeliru atau dikelirukan.

Dr.Seah terpaksa menggunakan perkataan lelaki Y kerana beranggapan DNA tersebut tidak dapat dikenal pasti milik siapa. Maksud Y itu adalah tidak dikenali.

Lelaki Y tidak lain tidak bukan adalah Anwar Ibrahim. Perkataan lelaki Y terpaksa digunakan kerana sehingga kini Anwar Ibrahim enggan memberikan darahnya untuk tujuan DNA.

Dr Seah tidak boleh menyebut terus terang ianya milik Anwar , ianya menjadi satu kesalahan kerana sehingga ke hari ini Anwar enggan menyerahkan sampel DNAnya secara rasmi.

Kita semua masih ingat pada tahun 2008 selepas ditangkap oleh polis Anwar enggan memberikan sampel DNAnya kepada polis. Sini

Sekiranya pada masa itu Anwar telah memberikan sampel DNAnya maka DNA lelaki Y tidak wujud pada hari ini. Ianya akan menjadi DNA Anwar Ibrahim. Perkataan lelaki Y akan diguna pakai sehingga Anwar memberikan DNAnya.

Sekiranya Anwar benar-benar tidak meliwat Saiful maka dia harus berani menyerahkan sampel DNAnya kepada pegawai penyiasat untuk membuktikan DNAnya tidak sama dengan lelaki Y.

Beranikah Anwar menyerahkan sampel DNA beliau ? Tulisan Asal sini

No comments:

Blog Archive