Saturday, January 29, 2011

Kempen di Tenang berbaki 7 jam lagi

Tempoh kempen di DUN Tenang berbaki 7 jam lagi. Selama tempoh kempen-nampaknya peranan calon yang diketengahkan mendapat perhatian pengundi. Calon BN-Azhar Ibrahim nampaknya mengatasi calon Pas Normala Sudirman.

Isu pribadi yang digunakan Pas menyerang Azhar-tidak mendapat tempat di hati pengundi, manakala isu pribadi Normala nampaknya mengubah persepsi penduduk Tenang terhadap bekas guru itu.

Strategi kempen BN yang menumpuhkan kepada strategi bersemuka-ternyata mempunyai impak yang amat berkesan di mata pengundi.

Keagresifan jentera Pas terutama dalam acara ceramah-kurang mengena di hati pengundi. Walaupun kehadiran agak ramai di ceramah-ceramah Pas- kehadiran hanya sekadar mendengar isu yang dilontarkan.

Setakat ini- nampaknya sokongan pengundi Melayu terhadap BN dan calon BN hampir mencecah 75 peratus, kaum cina pula antara 45-50 peratus, mana kala india dalam lingkungan 42 peratus. Jika peratus pengundi yang turun mengundi esok mencapai 85 peratus-tidak mustahil sasaran majoriti 5 ribu seperti yang dicanangkan oleh Tan Sri Muhiyiddin akan tercapai. Namun, apapun VISI Pakatan mengurangkan majoriti BN tidak mencapai sasaran. Apa-apapun sama-sama kita nantikan keputusan PRK Tenang esok.

No comments:

Blog Archive