Friday, December 17, 2010

Anwar rancang kekecohan Dewan Rakyat

Bagi menutup penipuan dan pembohongannya mengenai 1Malaysia yang konon diciplak melalui OneIsreal, maka Anwar merancang kekecohan di dewan Rakyat, dengan tujuan mengabui mata rakyat, yang kononya dia dianayia.

Hak kebebasan parlimen memang mengusulkan agar Anwar digantung, kerana menipu dalam dewan Rakyat, yang kononnya konsep 1Malaysia ada kaitan dengan OneIsreal, hanya semata-mata Malaysia melantik APCO Worldwide sebagai jururunding medianya di Amerika syarikat.

Anwar memang pandai mengambil kesempatan, agar ternampak musuhnya yang bersalah, walaupun dirinya yang bersalah.

Bukti Anwar telah merancang kekecohan di Dewan Rakyat, apabila terdapat MANILA CARD yang di bawa masuk dalam parlimen, yang bertuliskan macam-macam untuk membuat provokasi kepada Speaker dan wakil rakyat Barisan Nasional.

Bukti lain adalah, perarakan di luar parlimen yang menuju ke pejabat Suhakam, yang diketuai oleh Ketua AMKnya, jelas Anwar telah mempersiapkan rancangan itu.

Bagi AYT, perbuatan Anwar dan the gang itu mencemarkan kemuliaan Dewan Rakyat, yang merupakan lambang demokrasi negara ini.

Bagi Anwar, apapun perbuatan yang boleh menjadikan dirinya ISU untuk tujuan diputar terutama media-media yang tidak mesra kerajaan, maka Anwar sanggup melakukkannya.

Selain itu, Anwar juga mahu ada isu menjadi perhatian media atau rakyat, bagi menepis isu utama Anwar, yakni sodomy II, dimana negera-negara yang konon menurut Anwar menyokongnya-sebaliknya percaya, bahawa Anwar adalah pengamal sex songsang.

Dalam pada itu, Nazri Aziz-Menteri di Jabatan Perdana Menteri bagi Halhewal Parlimen berkata, melalui penggantungan 4 wakil rakyat pembangkang, BN tiada majoriti 2/3; ini kerana kuasa 2/3 adalah berjumlah 148, sedangkan BN hanya ada 137 kerusi di dewan rakyat.

Dakwaan pembangkang, bahawa melalui penggantungan 4 MP mereka, maka BN akan mengambil peluang membentangkan persempadanan baru dan mengubah perlembagaan adalah penipuan mereka.

Dewan Rakyat yang berakhir semalam, akan di sambung semula pada Mac 2011, tanpa Anwar Ibrahim, Karpal Singh, Azmin Ali dan Sivarasa. Kemungkin dewan rakyat akan melantik Ketua Pembangkang baru semasa ketiadaan Anwar.

Dalam perkembangan yang sama, Nazri juga mengatakan bahawa Anwar, Karpal, Azmin dan Sivarasa akan terus menikmati elaun wakil rakyat mereka. Malah Nazri menambah, Anwar bolehlah menggunakan elaun itu untuk menjelajah negara, kerana tidak perlu hadir ke parlimen seningga Jun 2011.

No comments:

Blog Archive