Sunday, November 21, 2010

Pembantu Indonesia di Arab Saudi diseksa-Tapi Rakyat Indonesia tenang-tenang aja-Cuba kalau di berlaku di Malaysia?

Penyiksaan yang luarbiasa. Bibir digunting. (saksikan perbezaan gambar asal Sumiati sebelum dan sesudah).

Majikan Arab Saudi terlalu ganas terhadap pembantu Indonesia, namun rakyat Indonesia tenang-tenang saja, bayangkan jika kejadian itu berlaku di Malaysia, pasti gerombolan Merah Putih akan mengamuk di kedutaan Malaysia bersama bambu runcing dan najis.

Bibir Sumiati dipukul dan digunting dan dibentuk seperti U yang mempunyai terowong. Bukan sahaja gigi gugur, tetapi bentuk rupa Sumiati telah berubah.

Sumiati adalah pembantu Indonesia yang berkerja dengan seorang janda beranak satu di Madinah-Arab Saudi sejak 18 Julai 2010.

Kisah Sumiati sebaik sahaja menginjak kaki di rumah majikannya Handphone terus diambil agar supaya Sumiati tidak boleh berhubung dengan sesiapa.Selama empat bulan bekerja dengan majikan, Sumiati yang masih berusia 23 tahun kerap dipukul baik dengan benda keras maupun benda tumpul.

"(Sumiati cerita) sejak masuk bekerja, dia mulai disiksa majikannya. Bahkan, Sumiati dilarang, diancam kalau bicara sama orang lain. Bahkan, dia enggak berani jawab meski teman sekampungnya tanya, ada apa," ujar paman Sumiati, Zulkarnain, saat dihubungi dan tengah mendampingi Sumiati di RS Kings Fahd Madinah, Minggu (20/11/2010)..

No comments:

Blog Archive