Thursday, October 28, 2010

PRK Batu Sapi: Yong Teck Lee mendadak dapat sokongan

Isu kempen Yong Teck Lee Sabah for Sabahan dan "borneonization" memberikan momentum yang luar biasa kepada Persiden SAPP itu.

Semalam AYT ada menulis mengenai pengamatan pemimpin kanan BN, yang mengatakan jika BN mahu mengekalkan kerusi Batu Sapi, parti itu perlu melakukan strategi yang boleh menepis isu yang dibawa Yong Teck Lee.

Pengarah PRK BN bagi Batu Sapi Datuk Seri Musa Aman yang juga Ketua Menteri Sabah mengatakan pada hari selesa lepas bahawa isu kempen yang dibawa Yong Teck Lee adalah isu ketinggalan zaman dan lapuk.

Bagi membalas tohaman Musa itu, Yong Teck Lee mencabar Musa berdebat secara terbuka sempena kempen ini mengenai "hak-hak Sabah" sepertimana yang terdapat pada perjanjian 1963 semasa pembentukkan Malaysia.

Yong mendakwa bahawa kebayakkan isi perjanjian itu masih belum terlaksana, kerana itu YTL berkata isu kempennya bukan lapuk atau ketinggalan zaman.

Kempen Yong mendadak mendapat sambutan. Kemungkinan bertambah ramainya penduduk Batu Sapi hadir di tempat YTL berkempen adalah untuk mendengar isu kempen YTL. Apa kah kehadiran ramai pengundi semasa YTL berkempen diterjemahkan kepada bentuk undi? Sama-sama kita tunggu jam 8 malam 4 November,2010.

No comments:

Blog Archive