Thursday, July 22, 2010

Isu Pasir: Pakatan Selangor Kepanasan

Timbalan pengerusi perhubungan Umno, Selangor, Datuk Noh Omar berkata dakwaan persaingan di antara beliau dengan Datuk Seri Khir Toyo dalam mengetengahkan isu pasir sengaja ditimbulkan oleh kerajaan Pakatan Rakyat Selangor yang tidak berupaya menjelaskan masalah berkenaan.

Sekaligus, beliau menafikan wujudnya konflik di antara beliau dan bekas menteri besar itu dalam membongkar isu kecurian pasir.
"Ini merupakan strategi pembangkang (Pakatan Rakyat). Bila dia tidak boleh jawab menuding jari kepada kita pula," katanya.

Beliau berkata demikian dalam satu sidang media selepas merasmikan Pameran Perdagangan Makanan dan Minuman Antarabangsa Malaysia di Pusat dagangan Dunia Putra, Kuala Lumpur hari ini.

Beliau menjelaskan, tumpuan beliau dalam isu kecurian pasir lebih kepada pembongkaran penyelewengan dalam Kumpulan Semesta Sdn Bhd.

Khir pula memfokuskan mengenai penerangan di peringkat akar umbi.

"Kalau anda tengok, kenyataan saya dengan (Khir) memang berbeza," katanya.

Tambahnya lagi, Umno Selangor akan meneruskan penerangan mengenai isu tersebut melalui 18 siri ceramah yang akan diadakan sepanjang tiga minggu depan.

"Bila kita bongkar (dari) kiri dan kanan, kita lihat rakyat telah nampak kepincangan oleh kerajaan negeri," katanya lagi.

No comments:

Blog Archive