Friday, July 02, 2010

Anwar Ke Amerika Dalam Rangka Memujuk Yahudi

Anwar terpaksa berlepas ke Amerika untuk memujuk Yahudi.Kenyataan Anwar sebelum ini yang mengutuk rejim Yahudi terutama dalam isu APCO, memaksa Anwar meluangkan masa yang banyak untuk tujuan menjernihkan kenyataannya itu kepada Horwad Berman pengerusi luar negeri Yahudi Amerika.

Sebelum ini, media aliran perdana Utusan Malaysia telah melaporkan, tindakan itu ekoran Anwar dikatakan membuat kenyataan yang dilihat beliau anti-Yahudi dalam isu firma perunding APCO Worldwide baru-baru ini.

Memetik tulisan dalam Washington Post, akhbar itu melaporkan Anwar meluangkan banyak masa untuk menawarkan penjelasan kepada rakan-rakan lama beliau termasuk pengerusi jawatankuasa luar negeri, Howard Berman dan beberapa pemimpin Yahudi.

Malah, Anwar dalam tulisan itu juga dikatakan menyesal menggunakan istilah seperti pencerobohan Zionis,"yang biasanya digunakan oleh Presiden Iran, Mahmoud Ahmadinejad.

Anwar kini telah digelar di Amerika sebagai individu yang bukan rakan zionis lagi. Disebabkan perkembangan ini Anwar kehilangan sokongan Amerika, di mana selama ini negara paman sam itu adalah penyokong kuatnya. Sokongan Amerika telah kendur, apabila sodomy II yang selalunya mendapat liputan di Amerika, dan menganggap kes itu merupakan konspirasi kerjaan Malaysia terhadap Anwar, kini jarang mendapat liputan lagi.

No comments:

Blog Archive