Thursday, May 27, 2010

MIC Hanya beban. UMNO Kena Fikir

MIC hanya beban kerana itu UMNO kena fikir. Dakwaan S Vell Paari anak Samy Vellu bahawa kekacauan dalam parti MIC disebabkan UMNO adalah tindakan biadap. MIC tidak sedar terutama presiden dan timbalannya sebenarnya telah ditolak rakyat, namun kerana nafsu kuasa, mahu juga terus menjadi pemimpin parti.

Kerakusan Samy Vellu dan timbalannya Palanivel cukup ketara melalui PRK Hulu Selangor. Walaupun akar umbi menolak Palanivel, namun tetap juga memaksa disaat-saat akhir.

Sepatutnya apabila ditolak melalui PRK-12 lalu,maka Samy Vellu dan kempimpinan lainnya perlu letak jawatan untuk memberi peluang kepada pemimpin lain memperbetulkan parti. Namun, ini semua tidak berlaku. Samy Vellu masih menunjukkan kerakusnya.

Walaupun MIC dalam keadaan lemah, namun Samy Vellu berlagak seperti Singa, memecat sewenang-wenang pemimpin muda yang bersuara demi kepentingan parti.

Disebabkan takut kehilangan kuasa, maka Samy Vellu melalui anaknya membuat tuduhan kepada UMNO. Rakyat bukan bodoh Samy! Kami tahu apa yang anak kamu cakap, itulah cakap kamu.

Jawaban TPM mengenai tuduhan anak Samy Vellu itu, dan seterusnya TPM mengatakan bahawa tuduhan itu adalah Sikap Biadap dan kurang ajar adalah tepat sekali.

Untuk apa berkawan dengan musang, nanti ayam direban habis dimamah.

No comments:

Blog Archive