Sunday, April 11, 2010

Orang Meninggal Sangat Dihargai Di Selangor

Keluarga sesiapa yang kehilangan seseorang yang disayangi kerana meninggal dunia di Selangor akan mendapat bantuan RM 2,500.

Pada PRU-12 lalu Pakatan juga menjanjikan air percuma sebanyak 20 meter padu bagi setiap keluarga jika Pakatan membentuk kerajaan di Selangor.

Sempena PKK Ulu Selangor, menteri besar Selangor telah membuat ancaman kepada para pengundi di situ, jika BN menang, maka harga air akan dinaikan.

Kononnya apabila BN menang, maka kerajaan Pakatan Selangor akan gagal mendapatkan kawalan ke atas syarikat SYABAS dan Puncak Niaga, pemegang konsesi air di negeri itu.

Namun apa yang pelik kepada dakwaan Khalid Ibrahim itu adalah, sejak PRU-12 lalu, kawasan parlimen Ulu Selangor adalah kawasan PKR. Belum sebulanpun kawasan itu kosong ekoran kematian wakil rakyatnya Dr Zainal Abidin Ahmad daripada PKR pada 25 Mac lalu kerana barah otak.

Nampaknya Kerajaan Pakatan Selangor tiada isu lagi, selain membuat pembohongan. Sekiranya perbincangan antara Syabas dan Puncak Niaga adalah terletak di kawasan Ulu Selangor, kenapa kah selama 2 tahun, hingga kini kerajaan Selangor, masih gagal dalam perbincangannya dengan konsesi air bagi negeri itu?

Terasa benar oleh Khalid Ibrahim tidak mudah untuk memerintah negeri apatah lagi menunaikan semua janji-janji politik mereka pada PRU-12 yang lalu.

Yang jelas yang boleh dibuat oleh kerajaan Pakatan Selangor hanya pemberian air percuma dan memberi penghargaan kepada sesiapa yang meninggal dunia.

No comments:

Blog Archive