Saturday, April 10, 2010

Mungkin Anwar Terlibat Dalam APCO?

Sebelumnya tiada yang tahu mengenai Apco Worldwide terutama rakyat majoriti negara ini, kecuali lah orang-orang tertentu yang terlibat langsung dengan syarikat luar negara itu, semada melantiknya atau mereka yang memperkenal syarikat itu.

Selain mereka yang melantik dan juga yang memperkenal syarikat itu, mesti ada orang tertentu dibelakang tabir kepada syarikat itu.

Pelobi kepada syarikat itu dikatakan ada hubungan dengan Khairy Jamaludin, kemudian orang tertentu itu juga ada hubungan dengan Anwar Ibrahim.

Pelobi-pelobi ini mampu menebusi orang-orang Najib.

Ayt adalah rakyat orang Malaysia dan terus bermastautin di negara ini, namun setakat ini tidak mengetahuipun siapa-siapa orang-orang atau pegawai-pegawai Najib, kecualilah mereka yang ditulis oleh pihak akhbar.

Bagaimanakah dengan mudah para pegawai APCO Worldwide dengan mudah menembusi Najib. Lainlah kalau diiklankan bahawa kerajaan memerlukan juruperunding yang bertaraf antarabangsa. Kalau keperluan itu diiklankan, sudah tentu individu seperti AYT akan mengetahuinya.

Terus terang, jika Anwar tidak mendedahkan isu APCO, AYT langsung tidak tahu menahu tentang peranan APCO di negara ini.

AYT juga ingin bertanya kepada wakil-wakil rakyat kita, berapa orang kah yang mengetahui soal APCO. AYT juga mempunyai ramai rakan baik sebagai wakil parlimen ataupun dewan undangan negeri ataupun menteri dan juga ketua-ketua Jabatan Kerajaan, namun jarang yang mengetahui peranan APCO dalam negara ini.

Satu pertanyaan yang timbul, kenapa Anwar begitu pasti tentang peranan APCO dalam negara?

Anwar adalah seorang individu yang sangat strategik. Ada kemungkinan Anwar terlibat di belakang layar melobi agar supaya Apco dilantik oleh kerjaan Najib, dan apabila tiba masanya, maka Anwar mempergunakannya untuk membunuh Najib.

Oleh kerana kes sodomy II sangat memuncak ditambah dengan masalah dalam parti Anwar PKR terutama berkeluarannya wakil-wakil rakyat PKR, sehinggakan kerusi PKR di parlimen menjadi nombor dua setelah DAP.

Imej Anwar akibat sodomy II dan masalah dalaman PKR terutama pendedahan pembohongan mantan-mantan wakil rakyatnya, maka Anwar terpaksa menimbulkan isu baru agar supaya imejnya dibaik pulih.

Terus terang AYT katakan bahawa imej Anwar telah merundum ekoran sodomy II dan pendedahan mantan-mantan wakil rakyat PKR, namun setelah Anwar mendedahkan isu APCO dan Asiasoft yang dikatakan ada kaitan dengan perisikan Israel, maka imej mula bertapak semula.

AYT merasa curiga, kemungkinan besar adalah pemain utama di belakang tabir perlantikan APCO oleh kerajaan Malaysia.

Dalam satu kenyataan dalam laman webnya pada 10-8-2009 APCO Worldwide menyatakan seperti berikut "One of the first clients of APCO’s new office will be the Malaysian government, which is retaining APCO to assist in evaluating its capabilities to communicate through new media. APCO will also assist the Malaysian government’s new leadership by sharing recent developments in strategic communication undertaken by governments in Europe, North America and Africa. Separately, APCO will be providing support in Washington, D.C., to Malaysia’s ambassador to the United States."

Dalam laman web syarikat itu ada juga memaparkan bahawa syarikat juruperunding yang beribu pejabat di Amerika itu telah juga memberi perkhidmatan kepada negara-negara bergolak seperti Khazakstan, Nigeria dan malahan Indoensia telah melantik firma itu pada tahun 2004 untuk menjayakan hubugan dua hala antara Indonesia dan Amerika.

No comments:

Blog Archive