Tuesday, February 23, 2010

Karpal Memang Tahu Anwar Peliwat

Pelik juga apabila melihat kembali perbicaraan Sodomy II yang berkesempatan berlangsung hanya 3 hari , peguam utama Anwar Karpal Singh begitu sangat tidak senang dan marah apabila Anwar dipotretkan sebagai peliwat.

Cuba semak semula petikan-petikan perjalanan perbicaraan sodomyi II tersebut, antaranya seperti berikut.

Mengapa Karpal Singh begitu marah kepada Utusan Malaysia dan Sinar Harian yang dapat mengambil gambar Hakim dan Saiful sedang melihat katil tempat beliau diliwat di kondominium Damansara?

“Sebelum prosiding hari itu berakhir, peguam utama Anwar, Karpal Singh memohon mahkamah mengeluarkan amaran kepada Utusan Malaysia berhubung gambar yang disiarkan di muka hadapan akhbar itu hari ini dengan keterangan gambar “Saiful menunjukkan katil tempat beliau mendakwa diliwat oleh Anwar Ibrahim kepada Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah”.

Karpal Singh (KS): Bagaimanakah maklumat ini boleh bocor? Begitu juga dalam Sinar Harian. – Utusan Malaysia

Karpal Singh sekali lagi marah dan minta pertuduhan mengugurkan perkataan ‘diliwat kali terakhir’.

Hari terakhir perbicaraan Karpal meminta sekali lagi agar keterangan Saiful yang menyebut ‘tidak rela diperlakukan sebegitu lagi’ dibuang daripada nota hakim sebagai bahan bukti, namun mujurlah Hakim menolak permintaan beliau.

Karpal juga mengambil asas tajuk Utusan "Tak Rela Diliwat Lagi" untuk melucutkan YA Mohammad Zabidin Mohd Diah.(Nota: keputusan samaada hakim tersebutkan melucutkan dirinya daripada mendengar sodomy II akan diketahui pada 25 Mac depan).

No comments:

Blog Archive