Latest News

Undi Tidak Percaya Pada Najib Sama Dengan Menjatuhkan Kerajaan BN

1. Apa yang tidak diberitahu mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohammad adalah, jika berlaku undi tidak percaya kepada DS Najib Razak, dan undi yang tidak percaya itu sekurang-kurangnya 112 daripada 222, maka seluruh jajaran kerajaan akan turut jatuh. Sudah tentu jumlah majoriti daripada 112 adalah pembangkang (88), dan biasanya, parti yang majoriti yang membentuk kerajaan. Parti yang mempunyai banyak kerusi adalah DAP, ertinya DAP yang mengetuai kerajaan. Jika sekiranya ada sekatan/hambatan Lim Kit Siang atau Lim Guan Eng tidak boleh dilantik sebagai Perdana Menteri, namun seorang pemimpin boneka akan di lantik seperti mana berlaku di Perak pada tahun 2008.

2. Atau jika berlaku undi tidak percaya terhadap DS Najib Razak, maka akan terletak kepada pertimbangan SP Baginda Agong parti mana yang paling banyak kerusi di Dewan Rakyat, jika ini berlaku, maka akan kembali kepada parti Umno, kerana Umno merupakan parti yang mempunyai paling ramai di Dewan Rakyat. SPBA akan menjemput daripada Umno untuk menubuhkan kerajaan, dengan syarat pemimpin Umno tersebut mendapat sokongan majoriti.

3.Pada para 2lah yang diinginkan oleh mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohammad, kerana tujuan beliau hanya menurunkan DS Najib, dan pada masa yang sama mahu mempertahankan kerajaan BN. Apa kah senario ini berlaku? jika berlaku, siapa pemimpin yang sanggup berbuat demikian? sedangkan dalam semangat Umno, Presidenlah yang bakal mengetuai sesebuah kerajaan, kerana atas sifat mempunyai kerusi yang paling banyak. Jadinya, jika kembali kepada parti yang mempunyai kerusi terbanyak maka DS Najib Razak akan mengetuai parti terbanyak, ertinya SPBA akan menjemput DS Najib untuk menubuhkan kerajaan.

4. Melihat kepada senario pada para 3, ertinya undi tidak percaya kepada DS Najib tidak berbaloi, dan ianya semata-mata hanya mahu memburukkan nama DS Najib.

5. Desakan mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir pada hari ke-2 himpunan Bersih 4.0 meminta agar ahli parlimen baik daripada BN mahupun pembangkang perlu mengusulkan undi tidak percaya kepada DS Najib di dewan rakyat, sebenarnya hanya bersifat memberi tekanan kepada DS Najib, selain sebagai bahan pihak media tempatan ataupun luar negara untuk diwar-warkan.

6. Atas sebab itu, jika benar ada ura-ura daripada MP BN, yang bakal ikut MP pembangkang, kerana berfikir semula, kerana tindakan seumpama itu, tidak mempunyai kesan tentang pihak mana bakal menubuhkan kerajaan, kecuali, para MP BN itu mengistiharkan keluar daripada BN. Jika itu berlaku, maka mungkin Bn hanya kehilangan kuasa baki yang ada sebelum PRU-14.

19 Responses to "Undi Tidak Percaya Pada Najib Sama Dengan Menjatuhkan Kerajaan BN"

Anonymous said...

Hello dulu kamu semua menyalak suruh pak lah turun. Dia turun. Takde apa jadi. Umno masih memerintah, najib dapat jadi peem, the sun still shines. So?

Anonymous said...

Apa punya bodo la. In case of Pak lah dia sendiri yg lepaskan jawatan atas desakan then pass the baton to najib. Yg skrg ni najib tak mau resign. So to forcefully remove najib kena ada vote of no confidence. When that happen it is not simply pass the PM position to someone else in Umno.

Anonymous said...

jadi puppet DAPigs lagi bodohhhh !!!

Anonymous said...


BENCInya aku pd. si NYANYUK-BANGSAT-GILA-KUASA ni - awatlah dia BENCI sampai mcm. HARAM JADAH pd. YAB DS Najib, anak kpd. BAPA KEMERDEKAAN/BAPA PEMBANGUNAN BUMIPUTERA-no-1, Allahyarham YAB PM Tun Abdul Razak Hussein TERCINTA kita - sampai sanggup bersekongkol dgn. MUSUH BUMIPUTERA Islam/Melayu/UMNO, dari puak TERORIS BerSHIT RASIS-HOMO-PORNO/PKRHMO/DAPBANGKAI BABI, yg. diTAJA CIA/SOROS/NED/MOSSAD-ISrael; yg, dulu kononnya dibenci! Dahlah anak BETINA dia dok GILA-PUJA-SEKS-HOMO/LESBI! Aku syak si BETINA ni kat London tu sibuk berpesta SEKS-LESBI-HOMO kot dgn. BETINA S.Repot BANGKAI BABI tu - sambil berpesta berSHIT depa!

Dahlah tu, sampai sanggup BOIKOT Hari Kemerdekaan TERCINTA kita tapi sanggup pi turun SOKONG puak TERORIS BerSHIT RASIS/PORNO/HOMO! Aku syak si NYANYUK-BANGSAT ni takut dibuka balik kes-kes BOLOT Tioman/Langkawi oleh VincentPENJILAT dia, dan PEMBUNUHAN kEJAM Memali, sebab tu sedg. menguatkan BENTENG sokongan dia dari puak TERORIS ni semua - maklumlah loyar-loyar LONGKANG depa kan BERLAMBAK yg. asyik GILA-BELA-PENJENAYAH!

Dan si PENGKHIANAT NYANYUK-no-1 ni, JANGAN beranganlah anak/keturunan lu nak jadi PM/Presiden UMNO; PI BERAMBOS kerana para SRIKANDI/PENDEKAR TULEN dlm. UMNO dah dapat lihat akhirnya, TEMBELANG sebenaq yg. amat DAJAL dari puak GILA-KUASA/PENYAMUN ni TERDEDAH! Tak habis-habis puak PENYAMAQ/PENGKHIANAT ni serta KULI-KULI penjilat depa nak MENGHASUT Rakyat supaya MEMBENCI/MENGGULINGkan YAB PM Bumiputera Islam/Melayu TERCINTA kita serta UMNO!

Baru kita sedaq PERANCANGAN amat LICIK keturunan PENGKHIANAT tu disyaki nak MENGUASAI UMNO dan K'jaan melalui Kedah! Mcm. Kedah tu keturunan depa punya! Bukan main lagi di majlis dia baru-baru ini, dia dikelilingi si BETINA-BETINA-omputih-KEPARAT berkostum termasuk dgn. pakaian-ala-puak SYAITAN, serta TAUKEH-TAUKEH PENJILAT dia!

Lihat PERMAINAN amat KEJI dan LICIK yg. tak habis-habis oleh si puak DALANG-DUA-MUKA amat MERBAHAYA ni serta penyokong PENDENDAM depa - di http://wargamarhaen.blogspot.com/2015/08/dana-asing-rm26-b-sebabkan-rakyat.html , Dana Asing RM2.6 b sebabkan rakyat pandang serong UMNO- Mukhriz, 20 Ogos 2015; dan di - http://www.bnbbc.my/mukhriz-cadang-pemilihan-umno-tahun-depan/ , Mukhriz cadang pemilihan UMNO tahun depan (MELUAT betul aku dgn. puak PENGKHIANAT/PENDENDAM ni)! Dan disyaki sedg. MENGUAT/MENGAMPU benteng sokongan puak depa dgn. menaikkan GAJI Adun pula masa krisis ni, dan melalui isu GST! Lihat di http://kedahkekl.blogspot.com/2015/08/kenapa-kedah-miskin-tapi-gaji-adun-naik.html, Kenapa Kedah Miskin Tapi Gaji Adun Naik? , 26.8.15!

Org. KEDAH pilih UMNO utamanya, bukan pilih anak beranak PENGKHIANAT- yg. pandai BERPURA-PURA selama ni – maka ambil balik KEDAH dari keturunan PENGKHIANAT ni!

Dan ingat tak PEMBUNUHAN KEJAM dlm peristiwa Memali tu - PDRM patut BUKA juga balik kes ni ! Mungkin agaknya anak beranak PENGKHIANAT ni akan nak TUTUP mulut MEDIA! Dah tiba masanya MANGSA-MANGSA PEMBUNUHAN KEJAM ni dapat PEMBELAAN akhirnya serta SAMAN BERJUTA si DALANG-no-1 ni!

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

Patutnya dibuat juga REPOT polis supaya SPRM buka balik kes Pulau TIOMAN cthnya di mana disyaki tanah kampung BUMIPUTERA Islam/Melayu diPAKSA jual dgn. amat MURAH kat si Pendatang KAPIRDAJAL termasuk dari SingaPORK dan si PENJILAT PENGKHIANAT Kedah ni! Siasat juga satu lagi hotel mewah VincentPENJILAT ni kat Langkawi - JANGAN pula keadaan pengambilan tanah org. kampung yg. sama spt. di Tioman! Kat siapa RAKYAT boleh MENGADU no, kalau si SPRM ni tak buat KERJA dia dgn. betul – takkan SPRM ni KEBAL undg-undg. pula (yg. ganjilnya bukan main BERAPI nak SIASAT IMDB dan YAB PM kami saja)!

Sudah tiba masanya, para KETURUNAN penduduk kpg. Islam/Melayu kita termasuk di TIOMAN (dan mungkin Langkawi) ini berhak dpt. KEADILAN dan PAMPASAN yg. sewajarnya!

Dan SPRM buka juga balik kes ini - lihat artikel yg. sungguh BERNAS ini psl. si DALANG DUA MUKA PENGKHIANAT-no-1 di http://thekl-chronicle.blogspot.com/2015/08/warkah-buat-tun-mahathir-benarkah.html (walau telah dinafikan VincentPENJILAT tu, kenapa YAB PM kita boleh pula diSIASAT dgn. begitu KEJAM hanya berdasarkan FITNAH-FITNAH palsu berkaitan IMDB):

Warkah Buat Tun Mahathir: Benarkah Vincent Tan Derma RM 400 juta Kepada @dapmalaysia?

Amin Yatim, Wednesday, August 5, 2015

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

Saya pernah nampak seorang pengemis lelaki yang berpakaian koyak rabak yang barangkali sudah sebulan tak mandi yang sering bercakap mencarut seorang diri, kadang terpekik dan terlolong tanpa sebab, kadang tiba tiba ketawa sambil cekik pinggang kaki terkangkang semacam Ronaldo siap ambil sepakan percuma. Anjing liar yang nak lalu dihadapannya pun menyimpang arah. Satu saja yang baiknya dia tak gangu orang. Kalau berikan dia seringgit dia akan marahkan kita. Mesti dia nak 50 sen juga. Kalau rasa nak bersedekah kena siapkan lah duit siling 50 sen...

Anonymous said...

Itu dia dah datang tu.

Anonymous said...

SALAM BRO,KAMI BUKAN NAKKAN KERAJAAN BN TUMBANG TETAPI KAMI MAU NAJIB LETAK JAWATAN.ITU SAHAJA.SURUH NAJIB BERUNDUR SEBELUM DIA DIUNDURKAN........AKU TETAP SAYANGKAN UMNO TETAPI PEMIMPIN BANGSAT PERLU DIBUANG.....

Anonymous said...

Betul jugak kata admin ni...
oleh yang demikian, maka kita tiada pilihan lain... melainkan sama 2 menunggu PRU14 yang mana bukan sahaja Najib yang tersungkur, malah BN juga turut tersengkur... daripada najib seorang tersungkur, maka baiklah kita sama2 BN turut terlungkup.... mungkin inilah falsafah PM yang kita sayangi...

aku melayu said...

kalau najib tak turun pru depan umno dan bn akan tinggal nama je...bpak dia mulakan bn anak dia kasi tutup ...macam rancang jr.....orang umno setengah dh bercadang sokong pas sebab pas dh clear dari parasit.....tunggu muhiddin , mukriz je,,,kalau betul meraka dipecat pasti nya umno hanya tinggal nama je pru depan....jadi kepada umno sebati najib tunggulah kalau tak percaya....sebab kami dulu ppun orang umno tapi kami dh meluat,,,,pasal bersih tu ada tengok gambar orang melayu tak pakai baju kuning tak tu adalah orang umno sendari yang dh meluat ...rumah mahal,duit bnm orang buat lari,sp setia bos dia cina,,,jh low cina.....melayu kena gulagula..loke yat bos dia tipu melayu hand phone klone tak tangkap pon....sudah cukup sudah kena gula2,,,,,tuan guru hadi bersiap lah untuk jadi PM

Anonymous said...

Lepas Undi x percaya kpd PM, Majlis tertinggi UMNO akan bermesyuarat dan org yg paling byk undi slps Najib adalah TS Mahyuddin, TSMY la yg akan menjadi PM slps tu.

Anonymous said...

Yg betulnya undi tak percaya ini dibuat oleh umno sahaja. Group lain x boleh.

Anonymous said...

Tun kalau nak tumbangkan Najib biarlah ikut cara yg betul, cara demokrasi. Nanti pemilihan UMNO, Tun masuklah bertanding jawatan presiden, TSMY dan lain2 yg berminat. Sapa menang, dialah jadi PM. X perlu turun ke jalanan atau vote of no conidencea supaya tidak mendatangkan kemudaratan kepada negara.

Anonymous said...


Presidennya, Jose Ugaz berkata komitmen Malaysia untuk membasmi rasuah tidak boleh dianggap serius selagi tiada penjelasan diberikan terhadap dana berkenaan.

"Kita mahu melihat lebih banyak perkembangan, tetapi ia tidak mungkin berlaku ketika soalan mengenai AS$700 juta yang dimasukkan ke dalam akaun perdana menteri belum dijawab," kata Ugaiz. - TMI.



Sebarang kenyataan atau janji dari pihak tuanrumah mengenai usaha membasmi rasuah hanya janji kosong jika isu RM2.6 billion itu tidak diselesaikan.

Siapa yang bagi ? Tujuan di berikan ? Kemana dibelanjakan ?

Kita di sini yang dari dulu secara konsisten bertanya soalan2 yang sama telah diserang dengan pelbagai kritikan hebat oleh pro Najib.

Nah, sekarang pemimpin anti rasuah dari seluruh dunia datang ke sini dan mereka juga bertanya soalan2 yang sama .... apalagi pro Najib .... pi lah kritik mereka pula !


Najib ..... anda telah MEMALUKAN nama negara di pentas dunia !!

Kini isu RM2.6 Billion itu bukan lagi isu Umno semata2 tapi sudah menjadi isu DUNIA. Satu dunia sedang memerhati Najib ketika ini.

Kenapa Datuk Paul Low sebagai wakil Malaysia tidak berikan penjelasan DERMA kepada 1000 perwakilan dunia yang hadir itu sepertimana pemimpin2 Umno berikan kepada ahli2 Umno ?

Jawablah yang dana itu adalah derma ikhlas dari seorang Pak Arab sebagai menghargai usaha Najib mempertahankan Islam dari ancaman IS dan pengaruh Yahudi.

Kenapa tak cakap ? Jika alasan itu tidak diberikan kepada perwakilan IACC, adalah jelas semua itu hanyalah BOHONG BELAKA !

Ahli2 Umno bolehlah diperbodohkan dengan alasan2 dangkal sebegitu, cubalah beri alasan sama kepada dunia pula,

Mana Rahman Dahlan ? Mana Said Keruak ? Ayuh pertahankan bos anda di peringkat dunia dalam isu Derma RM2.6 Billion.

Oya, MANA NAJIB ? ? ?

Tak datang sebab dinasihati oleh Paul Low ...

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Paul Low Seng Kuan berkata, Najib diminta untuk tidak hadir atas faktor keselamatan beliau sendiri.

“Sekiranya beliau muncul di sini pada hari ini, dia akan datang sebagai pemimpin dan ketua negara. Persoalannya sekarang, bagaimana pula dengan penerimaan semua pihak terhadap kehadiran beliau?

“Mungkin akan ada yang bersikap dingin (terhadap Najib)… Saya percaya, semua yang ada di sini mempunyai adab dan budi pekerti masing-masing. Mungkin sangkaan saya ini betul dan mungkin tidak. Bagaimanapun kami tetap nasihatkan beliau untuk tidak hadir hari ini,”- Sinar.


Kenapa risau tentang penerimaan perwakilan terhadap Najib ?

Tidakkah itu juga merupakan satu pengakuan dari Paul Low bahawa Najib sememangnya berdepan dengan masalah integriti di peringkat dunia ? !

Begitu juga Najib .... kenapa tak hadir dan berucap ? Adakah Najib juga sedar satu dunia sedang mentertawakan beliau ?

Bila pahlawan Bugis lari dari menghadiri program Nothing2Hide, satu Malaysia mentertawakan beliau. Kini bila Najib lari dari program antarabangsa yang mana kita jadi tuanrumah, SATU DUNIA mentertawakan beliau.

MALU weh .......

Bukan saja Umno yang telah diheret oleh Najib dalam isu peribadinya tapi kini satu negara telah Najib malukan ...... sebab apa ?


Sebab Najib takut berdepan dengan rakyat untuk menjawab masalah peribadinya !

Najib memang PENAKUT dan layak digelar PONDAN !

Anonymous said...

Anon 828 ni x membaca kot. Faktanya, index antarabangsa menunjukkan kedudukan rasuah di Peru jauh lebih teruk dari Malaysia. Maknanya wakil Peru ni x tahu apa yg berlaku di negara sendiri, tapi nak kata orang. Ha kau pun sama macam si Ugaz anon 828, bolehlah kau ikut dia balik Peru nanti.

Anonymous said...

Oohhh pasal peru lagi teruk..itu yg jibby tak datang bg ucapan...hmm..nampaknya memanjang lar continue to hide..

Anonymous said...

Nek Tempoyak KEPARAT = Taik Palat = Penyodot Telo Pencium Bontot Najib Dugong = Penjilat Kangkang Rosmah Penguin = Pelahap Biawak Keturunan Bangkai Babi = Nek Tempoyak KEPARAT

..meleleh leleh air liur nek tempoyak KEPARAT menengok telo najib..sluurrpp..sluurrpp..

Anonymous said...

Kerja memfitnah ni kerja hina dan berdosa besar. Kenapalah sesetengah orang boleh lakukan perkara ni tanpa rasa berdosa yek? Padahal orang Islam, ada yg ada nama pulak tu. x faham x faham.........

KATIMAN SURABAYA said...

saya mengucapkan banyak terimakasih kepada MBAH WITJAKSONO yang telah menolong saya dalam kesulitan,ini tidak pernah terfikirkan dari benak saya kalau nomor yang saya pasang bisa tembus dan ALHAMDULILLAH kini saya sekeluarga sudah bisa melunasi semua hutang2 kami,sebenarnya saya bukan penggemar togel tapi apa boleh buat kondisi yang tidak memunkinkan dan akhirnya saya minta tolong sama MBAH WITJAKSONO dan dengan senang hati MBAH WITJAKSONO mau membantu saya..,ALHAMDULIL LAH nomor yang dikasih semuanya bener2 terbukti tembus dan baru kali ini saya menemukan dukun yang jujur,jangan anda takut untuk menhubungiya jika anda ingin mendapatkan nomor yang betul2 tembus seperti saya,silahkan hubungi MBAH WITJAKSONO DI 0852_2223_1459. ingat kesempat tidak akan datang untuk yang kedua kalinga
KLIK=>>> UANG GAIB

Blog Archive