Latest News

Hari Kebangsaan Tiada Dalam Kamus Tun M lagi

Gambar Tun M semasa hadir Bersih 4.0 pada Ahad
1. Malang sungguh, Hari Kebangsaan/Kemerdekaan tiada dalam kamus Tun Dr Mahathir lagi. Seorang pemimpin yang pernah menjadi Perdana Menteri selama 22 tahun, boleh memadamkan jadual kemerdekaan dalam kamus beliau. Bayangkan, mereka yang memang tidak terlibat atau tidak menghayati hari kemerdekaan, lagi lah lupa.

2. Rupanya "semangat" kebangsaan/kemerdekaan yang 'dipupuk" beliau selama 22 tahun, bukannya betul-betul, melainkan sebuah sandiwara yang panjang. Tindakan Tun M menghapuskan hari kemerdekaan/kebangsaan dalam jadualnya, akan dikenang selama-lamanya, bahawa 31 Ogos 2015, tercactitlah sejarah dan akan terbaca generasi akan datang, seorang yang begitu lama menjadi ketua kerajaan, akhirnya mangaku, bahawa semua tindakan selama menjadi Ketua Kerajaan merupakan lakonan.

3. Sejarah perlu ditulis semula, kerana sejak 1981-2003, merupakan catitan-catitan palsu, kerana pemimpin yang melakarnya telah mengakuinya. 

4. Tepatlah pada Tahun 2015, Hari Kemeredekaan hanya diebut Hari Kemerdekaan/Hari kebangsaan dan 16 September sebagai Hari Malaysia, tanpa menyebut angka. Kerana selama lebihh 22 tahun, rakyat dikelirukan dengan angka, kerana ianya merupakan proses yang panjang untuk memadamkan semangat kemerdekaan. Pemimpin yang bercakap soal-soal kemerdekaan selama 22 tahun, akhirnya mengaku, semua itu merupakan sandiwara.

5. Tun Dr Mahathir tidak hadir pada Majlis Sambutan Kemerdekaan tahun ini, walaupun telah dijemput. Menurut Menteri Komunikasi dan Multimedia Datuk Salleh Tun Said, Tun Dr Mahathir telah menolak jemputan.

8 Responses to "Hari Kebangsaan Tiada Dalam Kamus Tun M lagi"

Anonymous said...

Kesiann....

Begitulah kalau daya intelek yg dia ada digunakan bukan untuk memenangkan agama islam....

22 tahun pemerintahan dia gunakan intelek utk letakkan islam jadi status quo...

Tun further challenge islam scholar dlm hudud tapi dia x membantu....

Sia2 22thn memerintah tapi bila fitanya oleh Allah azza wajalla sudah pasti x mampu jawab...

Yaa mmg ada isu... tp tun x membantu dlm.merialisasikan implementation of hudud law... not even to improve the status quo.....

Long silent sbb tun gunakan daya intelek dia utk letakkan hudud jadi status quo...

Alangkah baiknya kalau tun gunakan daya intelek dia utk bantu islam dan laksanakan hudud...sudah tentu umat islam di msia sudah jauh terbela dan politik sentimen sudah jadi lapuk...umat islam bersatu mengembleng keringat utk majukan negara....

Mcm tu lah jadinya kalau diberi daya intelek yg tinggi tapi x membantu islam...

Jadi pemikiran yg hebat itu jadi musuh pada diri sendiri apabila sudah hilang kuasa...

Saki baki usia digunakan utk challenge kjaan kununnya pandangan tun wakili rakyat kebanyakan...

Politic today is about game of perception... bukan sbb kjaan x buat kerja atau apa2 wrong doing.....

Zaman tun dulu pon kene beberapa tahun sampai hilang majority undi melayu pd pru thn 1999 disebabkan oleh web maha firaun...

Kalu ada fb..tweet..blog ...zaman tun rasa2nya negara ni dah diperintah pkr...

Anonymous said...

Bukan takda dalam kamus, mangkuk! Ini menunjukkan Malaysia kembali dijajah oleh negara Arab yang bagi "sedekah" 2.6 billion pada najib. Akaun peribadi pulak tu.
Semua bloggang kakai spin. Ada PM, perasuah. Dah terang nak mamapus, lagi bersuluh. sampai pecat habis AG, TPM MACC dan lain2. Kalau tak salah, tak payah gelabah bewak.

Merdeka apa kalau menyambut bersama ketua negara yang dah mencuri demokrasi?

Anonymous said...

Orang gila kalau cakap merapu memang cakap tak guna otak..tak payah nak berlagak..

Anonymous said...

Sejak berkawan dengan cina2 dap keparat mahathir sudah tidak hilang sifat patrotik..selamat berjuang negarasawan negara..

Anonymous said...

mahathir dah jadi si kitul moden...
mahathir dah jadi si kitul moden...
mahathir dah jadi si kitul moden... yeah..yeah

dulu dia sering sebut pasal si kitul yang jahanamkan Melaka tapi dia
sekarang sedang jahanamkan Melayu ...tukar perkataan akhir Mela " ka " kepada "yu"

IBU TIJA said...

Syukur alhamdulillah saya ucapkan kepada ALLAH karna atas kehendaknya melalui MBAH RAWA GUMPALA saya sekaran sudah bisa buka toko sendiri dan bahkan saya berencana ingin membangun hotel dan itu semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya tidak pernah menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini,atas bantuan MBAH RAWA GUMPALA yang telah memberikan nomor selama 3x putaran dan alhamdulillah itu semuanya tembus bahkan beliau juga membantu saya dengan dana ghaib dan itu juga benar benar terbukti,MBAH RAWA GUMPALA juga menawarkan minyak penarik kepada saya dan katanya minyak ini bisa digunakan untuk berbagai jenis keperluan dan baru kali ini saya temukan paranormal yang bisa dipercaya,,bagi teman teman yang ingin dibantu untuk dikasi nomor yang benar benar terbukti tembus atau dana ghaib dan kepengen ingin membeli minyak penarik silahkan hubungi MBAH RAWA GUMPALA di 085316106111 ini benar benar terbukti nyata karna saya sendiri yang sudah membuktikannya. BUKA BLOG MBAH RAWA GUMPALA

Anonymous said...

Anon 1757 tu kenapa meracau sakan? semua persoalan dah dijawab.

1MDB = PAC kata tiada perkara meragukan.

RM42 bilion = x hilang dah dibelikan aset rm51 bilion pun bukan duit rakyat, tapi duit hutang.

Duit rm2.6 bilion = derma dari Timur Tengah so bukan duit rakyat.

So mana ada isu anon 1757?

Lainlah isu DEIG memang sah duit cukai rakyat yg Azmin nak balun tu. Kenapa yg ini kau x bising?

Anonymous said...

Mahazir bukan lagi pemimpin/ bekas pemimpin yang boleh di hurmati. Taraf Mahazir merudum sama seperti mat2 gian tepi tembuk. Sebenarnya Mahazir ketagih jadi pemimpin macam dulu, tapi malangnya dia dah tak mampu untuk jadi pemimpin semula.Orang dah meluat tenguk penyanyuk macam dia ni.

Pemikiran nya dah berserabut.Jalan yang lurus dia nampak bengkang bengkuk.Kambing nampak macam anjing, anjing nampak macam kambing. Orang lain sejuk dia rasa panas. Kadang kadang lupa sama ada dah makan atau belum. Begitulah gambaran orang yang berusia lanjut. Biasa lah tu.

Blog Archive