Tuesday, February 17, 2015

Sakit Belakang Anwar- Senjata Diguna Pencacai Anwar

STARATEGI Anwar adalah menggunakan SAKIT BELAKANG untuk meminta simpati, seperti mana yang beliau lakukan pada 1998-2001. 

Melalui Reformasi 1.0 yang bermula tahun 1998, para pencacai Anwar mempergunakan strategi sakit belakang, sebagai pemudah cara untuk menarik simpati.

Pada musim reformasi 1.0, Anwar mendapat simpati daripada penyokong Pas, atas sebab itu, setiap perbicaraan mahkamah, puluhan ribu penyokong Pas berbondong-bondong di mahkmah, namun pada akhir-akhir ini, sokongan penyokong Pas sangat berkurangan, atas sebab itu, pada 10 Februari lalu, hanya kira-kira 1000 penyokong beliau berkumpul di Istana Kehakiman, Putrajaya.

Anwar sebenarnya tahu bahawa beliau bakal bersalah berdepan dengan sodomi II, atas sebab itu pada mulanya beliau bersetuju meminta suaka politik daripada negara luar, namun seminggu sebelum 10 Februari, beliau membuat keputusan tidak mahu menerima tawaran suaka politik, akan tetapi lebih suka masuk penjara, untuk menggerakan Reformasi 2.

Salah satu langkah Anwar, menubuhkan pesaing dalam PAS melalui PasMa, jika sekiranya beliau gagal menerima sokongan daripada Pas. PasMa, DAP, dan PKR akan menjadi tulang belakang reformasi 2.0

March To Freedom yang dilancarkan keluarga Anwar yang diketuai anak kedua Anwar- Nurul Nuha, malah salah seorang pemimpin Pas Dr Hatta Ramli dilantik sebagai Pengarah Strategi untuk luar negara.

Menurut hemat Anwar dan para strtegis beliau, kononnya Pakatan Rakyat akan lebih mudah menawan Putrajaya, jika Anwar dalam penjara, atas sebab Presiden PKR, yang juga isteri kepada Anwar mempergunakan istilah ANWAR BEKORBAN MASUK PENJARA DEMI RAKYAT. Walaupun istilah itu, dikalangan anti Anwar, tidak membawa kesan apa-apa, atas sebab tidak sedikitpun menampakkan, bahawa Anwar melakukan pengorbanan.

No comments:

Blog Archive