Monday, February 16, 2015

Apa Pengorbanan Anwar?

SEINGAT AYT pengorbanan Anwar, hanya menabur fitnah. Bermula zaman pelajar lagi, Anwar telah mengambil pendekatan fitnah sebagai unsur perjuangan. Kemampuan beliau memutar belit isu, kemampuan beliau bertukar-tukar wajah dan perlakuan, membuatkan orang yang kurang berfikir jatuh percaya.

Bermula dengan kejadian baling pada tahun 1974, yang diputar belit Anwar, kononnya berlaku kelaparan di perkampungan di Baling. Kalaulah masa itu berlaku pada hari ini, mungkin cepat dijawab dan dinafikan, kerana kemudahan saluran maklumat.

Semasa Anwar menjadi pemimpin negara 1982-1998, terlalu ramai yang terperangkap dengan Anwar terutama pemimpin muda Umno, malah pada tahun 1993, ramai Ketua Bahagian terperangkap dengan tindakannya semasa merebut jawatan Timbalan Presiden Umno. Melalui Team wawasan, sebahagian besar Ketua bahagian Umno seluruh negara terperangkap dengan mainan beliau. 

Allah, belum mengizinkan, seseorang yang bernama Anwar Ibrahim menjadi pemimpin nombor satu negara, walaupun beberapa kali, Perdana Menteri masa itu, Tun Dr Mahathir berkali-kali menyatakan bahawa Anwarlah pengganti beliau, malah dengan pasti Dr Mahathir mengatakan akan menyerahkan jawatan Perdana Menteri kepada Anwar selepas Sukan Komonwel yang diadakan di Malaysia pada tahun 1998.

Manusia hanya boleh merancang, Allah juga yang menentukan. Sebelum sukan itu bermula, Anwar dipecat daripada semua jawatan, samada daripada kerajaan mahupun parti. 

Bermula dari masa itulah, Anwar memasang dendam luar biasa kepada semua pemimpin kerajaan, sehingga tertubuhnya parti keAdilan yang berlambangkan mata, ekoran tercederanya mata beliau, ketika berada dalam lokap polis, kerana ditumbuk oleh Ketua Polis Negara pada masa itu.

Anwar berlakon sepanjang masa. Ketika dalam penjara, apabila sahaja terdedah sosok tubuhnya kepada khyalak ramai, Anwar bagaikan bangkai bernyawa, tidak mampu bergerak, berdiri terpaksa dibantu, berjalan terpaksa dipapa, leher berbalut. Semua itu hanya sandiwara semata-mata.

Selepas keluar daripada penjara pada tahun 2004, daripada keadaan seperti bangkai bernyawa, Anwar kembali sihat dan segar, malah dikatakan terlibat dengan kegiatan seks luar tabii dan chinadoll. 

Pada Pru-13, kembali kegemaran beliau membuat fitnah, apabila diambang pembuangan undi, beliau isukan, bahawa Bn membawa 40,000 pengundi Bangla untuk mengundi pada PRU itu. Malah, semasa pengiraan undi, disebarkan, bahawa SPR menipu, dengan berbagai rakaman jangka pendek, bahawa dalam keadaan lampu padam, SPR mengira undi, kononnya untuk memenangkan Bn.

Kata orang, sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah juga. Sumpah laknat yang dilakukan Trio Datuk T, berhubungan rakaman video perlakuan seks Anwar dengan chinadoll, tidak menjatuhkan Ketua Pembangkang itu, namun kerana kali-9 seks luar tabii yang berlaku pada 26 jun 2008 di sebuah kondominum di Bukit Damansara, Kuala Lumpur, menjebloskan semula papa kepada Nurul Izzah itu ke dalam penjara Sungai Buloh untuk tempoh 5 tahun, bermula 10 Februari.

Apa pengorbanan Anwar? Pengorbanan beliau, hanya menjadikan DAP parti kuat, dan menjadikan negara belasahan dunia luar terutama berkaitan kehakiman, kerana memang barat tidak dapat menerima, seseorang yang melakukan seks sejenis dihukum, kerana di negara-negara mereka, memang bukan satu kesalahan, malah dibolehkan berkahwin.

No comments:

Blog Archive