Tuesday, February 03, 2015

Anwar Kerap Sangat Guna Tokoh Islam Dr Yusof Qardawi Menjustifikasi Sodomi II

SEJAK Sodomi II bermula, pelaku utama Anwar Ibrahim kerap menggunakan tokoh islam Sheikh Yusof Al-Qardawi. Tujuannya apa? untuk menggambarkan bahawa pelaku adalah penganut agama islam yang taat.

Melalui gambaran itu, Anwar mahu mengumpul pool opinion, jika beliau didapati bersalah, maka beliau dijadikan mangsa ketidak adilan mahkamah negara.

Pada 7 Mac lalu, Anwar dijatuhi hukuman penjara 5 tahun oleh Mahkamah Rayuan kerana didapati bersalah meliwat pembantu peribadinya Mohd Saiful pada Jun 2008, di sebuah Kondominum Bukit Damansara Kuala Lumpur.

Bagaimanapun, Anwar merayu keputusan itu di Mahkamah Persekutuan dan pendengarannya ditangguh pada November tahun lalu. Mahkamah Persekutuan telahpun membuat jadual, bahawa pada 10 Februari, Mahkamah itu akan membuat keputusan apakah akan mengekalkan keputusan Mahkamah Rayuan atau sebaliknya.

Dalam masa beberapa hari kebelakangan ini, Anwar menjelajah berbagai tempat, kononya jika beliau bakal dipenjarakan, maka mahkamah sebenarnya menjadikan beliau sebagai mangsa ketidak adilan.

Benar kah? Mahkamah akan membuat keputusan berasaskan bukti-bukti yang ada didepan mereka, bukannya membuat keputusan berasaskan atas angin. Anwar juga mempengaruhi pendapat rakyat, bahawa beliau sebenarnya menjadi mangsa ketidak adilan.

Hakim yang membuat keputusan nanti, diketuai oleh Ketua Hakim Negara bersama 4 Hakim kanan yang lain. Jika Anwar didapati bersalah, beliau kenalah menerima hakekat, bahawa memang beliau melakukan kerja terkutuk itu. Pada soduomi I, Para Hakim telah memutuskan, bahawa sodomi memang berlaku ke atas mangsa-mangsa Anwar, akan tetapi beliau dibebaskan kerana teknikal. Apa kah, Para Hakim Mahkamah Persekutuan juga akan membuat keputusan yang sama?? Sama-sama kita tunggu 10 Februari.

2 comments:

Anonymous said...

Justice for Saiful. Semoga Anwar dipenjarakan lebih daripada 5 tahun.Aamiin....

berasiam said...

Liberal kata undang2 yang digunakan adalah warisan penjajah. Negara penjajah pun dah mansuh undang2 berkenaan. Malah negara penjajah dah benarkan perkahwinan sama jantina. Kalau mahkamah lepaskan pesalah ini, kena bagi syarat supaya dia berkahwin dengan pasangan suka sama sukanya. Itu baru adil dan saksama. Bolehlah mereka lakukan aktiviti suka sama suka dengan bebas. Kalau bebas sahaja mungkn mereka akan ulang semula dan kena tangkap lagi, kena bicara lagi dan seterusnya. Oleh sebab alasannya suka sama suka, penyelesaian itu perlu dipertimbangkan.

Blog Archive