Sunday, August 10, 2014

Khalid Perlu Sertai PAS

Khalid boleh memilih menyertai PAS bagi meghormati sokongan parti itu kepada beliau. Dalam keadaan kemelut yang melanda MB Selangor itu. jelas siapa kawan dan siapa lawan.

PAS membela Khalid, atas unsur prinsip, kerana tiada apa-apa faktor yang membolehkan MB Selangor itu dilucutkan jawatan.

Tindakan PKR memecat beliau, lebih bersifat peribadi Anwar, kerana defacto leader PKR itu mahu isterinya dilantik sebagai MB.

Presiden PAS dan Mursidul PAS melihat, bahawa perlucutan jawatan Khalid tidak munasabah, sebabnya parti itu tidak melihat apa-apa kesalahan beliau, sehingga perlu dilucutkan jawatan.

Bagi PAS, parti itu melihat adalah berbaloi menyokong terus Khalid sebagai MB, berbanding mengikuti perancangan Anwar yang bersifat peribadi dan tuntutan nafsu.

Dewan Ulama Pas telah memberi isyarat, bahawa jika Khalid menyertai PAS, maka ianya sebagai satu langkah yang baik demi kebaikan rakyat Selangor.

4 comments:

Anonymous said...

Artikel | 6 sebab mengapa PKR perlu kekalkan TSKI sbg MB Selangor.
1) Hal melibatkan PKR sendiri, yg patut DSAI ingat jasanya wahai Datuk Seri! TSKI telah berjaya menyelamatkan premis HQ PKR dari dilelong oleh pihak bank, yg mana PKR telah menandatangani perjanjian sewaan bangunan 5 tingkat Ibu Pejabat PKR di Petaling Jaya dgn bayaran sewaan bulanan sebanyak RM 20,000 sebulan. Namun begitu, tunggakan yg mencecah setinggi RM 600,000 setakat Jun 2011, pihak Affin Bank bertindak untuk melelong bangunan itu. Maka dtglah seorang hamba Allah yg juga ahli seumur hidup PKR memberi SUMBANGAN PERIBADI bg menyelamatkan HQ PKR itu dari dilelong sbyk RM 4,600,000.00 dan membolehkan PKR mebeli dan memiliki bangunan itu. Hamba Allah itu adalah TSKI!!!
2) Masalah yg dihadapi oleh PKR ini adalah tidak reti urus tadbir kewangan parti sehingga sekali lg bangunan HQ PKR hendak dilelong. Kali ini melibatkan HQ PKR Selangor sendiri, negeri yg DSAI nak cuba nasib jd MB tu...bangunan itu telah disita akibat gagal membayar sewaan bulanan sehingga tertunggak berbulan lamanya. Tanpa ramai manusia tahu sama ada org PKR malah jauh sekali YB Hanifa Mydin nak tahu...sekali lg muncul manusia yg org gelar dgn gelaran 'gagap' itu utk membantu dgn kos SENDIRI hasil dari titik peluhnya mencari rezeki utk keluarga tp yg dibantunya adalah utk parti kesayangannya walaupun partinya nk jatuhkanya! Adakah YB Khalid Samad tahu??? Tentu tahu tp diamkan shj.
Baca seterusnya…
http://www.selatanonline.net/modules.php?name=News&file=article&sid=6409
Walaupun beliau sering dilabel sbg "kedekut" tp dgn sedikit nukilan sy di ats dpt membuka mata dan minda rakyat Selangor utk tahu apa yg perlu dikedekutkan dan apa yg perlu diberi infaq.
Kerana belum tentu semua MB atau pemimpin sanggup berhabis jutaan ringgit utk partinya jika dia tahu partinya sendiri tikam belakangnya!!!

Tetapi itulah Tan Sri Khalid Ibrahim.

Moga Selangor terus maju, makmur, aman dlm naungan Allah s.w.t.

Lt(B) Kamaruzaman Ahmad Nor
Saujana Rawang, Selangor.
11 Syawal 1435 h / 07 Ogos 2014

Kesimpulan: Kalau Macam nie BESAR JASA pon PKR dan DAP TAK PANDANG, kata Masih Tak Betul, Tak dengar arahan Parti, Tak Telus dsbnya… jadi yang lain dlm PKR dan DAP Cuma Hampeh, Sampah Masyarakat, Malaun Yang Nak Merompak Kekayaan di Negeri Selangor.. LUU PIKIR LAA SENDIRI…Keadilan Jenis Apa yang Kamu nak Tegakkan??? Apa lagi UMNO yg puluhan tahun membela Rakyat

Anonymous said...

1000 kebaikan terlindung dengan 1 kesalahan.

Anonymous said...

anwar mahu membawa negeri selangor hancur mereput bersamanya..hhh

Anonymous said...

Dah banyak kehancuran yg si Nuar buat...karpal singh kata Anwar harus bertaubat...pandai benggali tu cakap...tapi Anwar ada kisah..janji bini dia jadi MB ...baru betul dia ada WIFI...senang nak access akaun Negeri...Tiada beza Anwar Aljub dgn Zionis...

Blog Archive