Latest News

ADUN Pakatan Mahu Kemuka Undi Tidak Percaya Pada Musa: Hanya Publisiti Murahan

Siapa Chan Foong Hin? Dia hanya seorang ADUN daripada DAP bagi Sri Tanjung; sedangkan dirinyapun tidak hafal kawasan Sri Tanjung. 

Menurut sumber dalaman DAP, sebahagian besar masa ADUN itu hanya di Kota Kinabalu bukannya di kawasan yang diwakilinya. Malah ADUN Dap itu menurut sumber itu, tidak mempunyai sokongan akar umbi DAP; malah semasa pertandingan CC DAP peringkat negeri Sabah, Chan hanya mendapat 65 undi kedua tercorot dalam pemilihan itu. Pemimpin DAP yang tidak mahu disebutkan namanya itu mempersoalkan, publisiti murahan ADUN DAP itu; apa meritnya mengatas nama Pakatan Rakyat dengan membuat kenyataan bahawa Pakatan Rakyat akan membuat usul tidak percaya kepada Musa.

Memang benar Datuk Seri Musa Haji Aman sebagai Pengerusi ESSCOM, atas kapasitinya sebagai Ketua Menteri Sabah. Tetapi, ADUN DAP itu, tidak tahu bahawa tugas-tugas keselamatan adalah tugas pasukan keselamatan; bukannya tugas Musa. 

Kegiatan penculikan di Pantai Timur Sabah, bukan perkara baru; kerana dalang penculikan sebenarnya berpunca daripada dalam, atas sebab kegiatan penculikan merupakan satu bisnes yang mendatangkan kewangan yang besar.

Yakinlah penculikan tidak akan berlaku, jika tiada pihak yang membayar wang tebusan dan juga jika tiada petualang dari pihak dalaman sendiri.

Pihak pembangkang hanya tahu bercakap dan membuat kenyataan murahan tanpa mengerti tugas-tugas dan kompleksnya isu keselamatan di Pantai Timur Sabah.

0 Response to "ADUN Pakatan Mahu Kemuka Undi Tidak Percaya Pada Musa: Hanya Publisiti Murahan"

Blog Archive