Saturday, June 14, 2014

DAP Sabah Bergolak: Jimmy Wong Diminta Letak Jawatan

Jeffrey Kumin
DAP Sabah bergolak. Seorang anggota Majlis Tertinggi DAP Sabah Jeffrey Kumin yang juga bendahari DAP negeri dan mantan calon DAP pada PRU-13 lalu bagi P171 Sepanggar, mengulangi gesaan agar Pengerusi DAP Negeri Jimmy Wong yang juga MP Kota Kinabalu, perlu meletakkan jawatan.

Gesaaan beliau itu, berikutan berbagai masalah dalaman dalam parti semakin serius dan tenat sejak beliau memegang jawatan itu.

Juga menurut Kumin, selain gagal sebagai ahli parlimen; kerana tidak mampu menyampaikan masalah rakyat di Dewan Rakyat; juga telah gagal menepati janji kepada para penyokong parti.

Jimmy dalam pemilihan jawatan parti peringkat negeri pada Januari lalu, sebenarnya mendapat kedudukan keempat tercorot; memperlihatkan bahawa MP Kota Kinabalu itu tidak mendapat sokongan akar umbi DAP; namun beliau tetap menjadi Pengerusi Negeri.
Jimmy Wong

Jeffrey sebelum ini, telah mendesak agar Jimmy meletakkan jawatan ekoran keluarnya ADUN Luyang Dr Hiew King Cheu kerana angkara MP Kota Kinabalu itu.

Sementara itu, seorang Ketua Cawangan DAP bagi kawasan Lido Paul Len juga memberikan pandangan yang sama, agar Jimmy seharusnya berundur dengan segera; demi kebaikan dan masa depan parti.

No comments:

Blog Archive