Latest News

PRK Teluk Intan: Readbean Army Berjaya Memerangkap Dark Bluewave Army

Sedarkah para penyokong UMNO atau ahli Umno atau pemimpin Umno, bahawa pembangkang sering sahaja mempergunakan seseorang yang merupakan produk Umno untuk menjadi jaguh pada parti mereka. PKR janganlah cerita, pemimpin atasan mereka adalah produk Umno, malah Menteri Besarnyapun produk Umno. Terfikir kah oleh anda-anda, jika Umno itu begitu jahat? mengapa parti pembangkang mempotretkan dan menjaguhkan produk Umno?

Di PRK Teluk Intan, calon DAP Dyana Sofya Mohd Daud, adalah produk Umno; dari kecil sehingga menamatkan pengajian adalah momokan Umno; atas sebab ibunya adalah seorang pemimpin wanita Umno yang aktif.

Selepas Dyana diura-urakan akan bertanding pada PRK Teluk Intan, untuk menaikan imej dan menjadikan Dyana menjadi sumber berita dan dikenali ramai, maka Readbean Army (RBA) memalsukan gambar Dyana dengan gambar-gambar nude, tujuannya, agar gambar-gambar itu dipickup blogger BN. Benar juga, banyak blogger BN terperangkap dengan propaganda itu; dan pada masa yang sama RBA membonggar rahsia, bahawa gambar nude Dyana itu, bukanlah Dyana, sebaliknya gambar pelakon Filipina Pauleen Luna. Pada ketika itu , Malaysiakini dan laman page RBA dengan cepat mengatakan wanita yang disebarkan bukan Dyana Sofya tetapi Pauleen Luna. Sekiranya tidak dirancang maka persoalannya mana mungkin gambar asal tersebut boleh dicari dengan begitu cepat?

Kini semua media, blogger, RBA dan termasuk akhbar The Star melaporkan dengan meluas bagaimana jahatnya BN mengaibkan Dyana Sofya. Teknik ini adalah serampang dua mata iaitu pertama membuat fitnah sehingga menjejaskan kredibiliti BN, mengakibatkan masyarakat memberi undi dan simpati kepada Dyana Sofya.

Kini ramai yang menganggap, bahawa blogger BN menggunakan taktik kotor, termasuk memalsu, memfitnah, dan seterusnya menuduh Bn menggunakan taktik kotor. Taktik ini RBA menggunakan psikologi songsang memperangkap pengamal media alternatif BN, yang kurang peka dengan strategi yang digunapakai RBA. Blue wave army- BN? yang pernah dikatakan oleh Ketua Penerangan Umno Dato Ahmad Maslan, tidak diketahui apa peranannya, apa kah wujud? 

UMNO dan BN ialah kilang penawaran bakat terbesar kepada pakatan pembangkang. Peliknya setiap hari ada sahaja tuduhan dan dakwaan disebarkan kepada orang ramai betapa lemah dan jahatnya UMNO dan BN. Dalam isu ini sebenarnya pihak media sosial BN yang tidak peka dan terperangkap dalam jerat yang diumpan oleh pakatan pembangkang. Dalam DAP sebenarnya sama juga seperti parti PKR yang mana terdapat kumpulan yang proAnwar dan sebaliknya.

Begitu juga dalam DAP, terdapat kumpulan yang pro Dinasti Lim dan yang menentangnya. Banyak penganalisis politik sebelum ini menyatakan bahawa keluarga Dinasti Lim sudah tidak sehaluan dengan keluarga Ngeh dan Nga di Perak.

Terdapat beberapa calon berpotensi sebelum ini yang dilihat sebagai penyokong kuat keluarga Ngeh dan Nga di Perak. Mereka ialah Setiausaha Politik Nga Kor Ming, Chong Zhen Min.

Kini strategi Dinasti Lim bersama strategis dan RBA akhirnya berjaya mengenepikan semua calon-calon yang datangnya daripada kumpulan Nga dan Ngeh, dengan terpilihhnya Dyana. Krisis dalaman yang dirancang RBA, termasuk penyebaran palsu gambar Dyana, memerangkap Bluewave army, yang akhirnya najis taktik kotor itu terpalit dan melekat pada pengamal media alternatif pro BN itu. Atas sebab itu, berhati-hati, mengcopy paste, sesuatu yang menggambarkan seolah-olah imej buruk pembangkang, tanpa diketahui sumbernya, kerana mungkin itu satu perangkap, sepertimana yang berlaku pada gambar nude Dyana Sofya, atas sebab itu, Dyana tidak langsung terpengaruh dengan penyiaran imej itu, dan sempat berseloroh "seandainya saya punya tubuh itu"; kerana dia tahu, imej itu merupakan satu permainan RBA.

1 Response to "PRK Teluk Intan: Readbean Army Berjaya Memerangkap Dark Bluewave Army"

rantai said...

ini pun satu perangkap juga ---'reverse spinner'--- tenguk caranya tu bukan blue wavaes tapi dark blue waves

Blog Archive