Latest News

Melayu Sokong DAP- Akan Menyesal Kemudian Hari

ASAS penubuhan DAP dan PERJUANGANNYA berpaksikan kepada ideologi sosialis, sekular, hak sama rata semua kaum di samping membawa konsep Malaysian Malaysia.

Melayu atau bumiputera akan menyesal kemudian hari; kerana memberi sokongan kepada DAP. Jangan sangka kejayaan anda pada hari ini akan diteruskan oleh anak-anak atau cucu cicit anda. Lihat bagaimana, seseorang yang amat kaya atau berkedudukan, tidak semestinya anak-anaknya juga kaya raya. Pada masa itu, anak cucu cicit anda akan menyumpah serapah, kerana anda menyokong DAP, yang berasaskan kepada merit.

Halangan melayu/bumiputera kini, walaupun negara sudah merdeka lebih setengah abad, halangan mendapatkan pendidikan berkualti tidak kesampaian, kerana tidak berkemampuan meneruskan di institusi pendidikan yang berkualti. Peluang mendapatkan biasiswa tidak semudah seperti yang lalu; sebagai misalan, walaupun pelajar bumiputera mencapai keputusan semua A dalam peperiksaan SPM, tidak semestinya mendapat peluang masuk ke Universiti Terpilih, apatah lagi mendapat penajaan. Memang ada PTPTN, kerana kerajaan bumiputera masih berkuasa, namun jika kerajaan itu tumbang, tidak semestinya, peluang itu masih ada.

Walaupun kerajaan kini bukan pengamal kepada meritrokrasi, namun bumiputera telah merasa bahangnya, walaupun ada yang bergembira kerana peluang itu diperolehi dahulu, kini digunakan pula menghapuskan satu sistem yang pernah memberi mereka kejayaan. Yakinlah kegembiraan itu tidak akan lama, kerana Panas tidak semestinya sampai ke Petang.

7 Responses to "Melayu Sokong DAP- Akan Menyesal Kemudian Hari"

Anonymous said...

Ambilah iktlhtibar Melayu Singapura. Azan tak boleh, Masjid di bina atas potongan gaji, quota masuk universiti untuk orang Melayu di hadkan. Sekarang kerajaan Singpura ambil rakyat negeri Cina kerana kadar kesuburan orang Islam lebih tinggi

Anonymous said...

kenapa setelah 56 tahun UMNO memerintah orang melayu masih terpinggir? Jangan hendak salahkan orang lain.

Anonymous said...

Salam Tuan,

Saya mengenali dgn rapat adik Dyana Sofea. Seorang yg bersifat proaktif semenjak di bangku sekolah lagi.

Keterbukaan pemikiran Dyana Sofea sepatutnya dijadikan isu utk ultra Melayu perdebatkan secara ilmiah. Menghentam membabi buta atas pendirian Dyana menambahkan kebencian floating voters ke atas UMNO.

Nasihat saya kpd Dyana pula, beliau perlu tahu bahawa jika sistem merit dipraktikkan 100% dan UiTM dibuka kpd kaum lain, belum tentu keputusan SPM beliau melayakkan tempat di Fakulti Undang2 UiTM.

Anonymous said...

anon RBA 15:06

macamana melayu nak berjaya kalau hasad dengki bangsa cina terhadap melaytu masih tak dihakis.lihat sahaja Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary. Cuma dia seorang sahaja orang melayu dalam Top 10. tetapi dia di serang bertubi tubi oleh orang cina bangsat. Orang cina memang tak mahu orang melayu kuasai ekonomi negara ini. dan mereka akan menyerang habis habisan company melayu dengan pertolongan orang melayu yang berpaksi kepadsa hamPAS/per Klentongan rakyat. sehinggakan pembelajaran murah anak melayu pun dia pertikaikan. bukan nya tak ada cina yang mendapat biasisiwa kerajaan. ramai yang dapat. tetapi oleh kerana majoriti takyat malaysia adalah bumiputera , sudah tentu lah kuota kepada bumiputera lebih ramai yang dapat. that common sense la kimak RBA. orang melayu tak dapat nak berniaga kerana makro ekonomi di pegang oleh cina sejak sebelum merdeka lagi. jadi bila orang melayu nak berniaga mereka jual mahal kepada melayu. so lama2 melayu tak dapat kontrak lagi kerana tak boleh melawan harga. ini cima kimak punya permainan. cina can go back to china lah woiii. but i doubt it. because they know this coutry is so much better than their anccestor land.

Anonymous said...

Korang Melayu Malaysia sokong Cina DAP Kominis Rasis Harbi Confirmed akan Menyesal!!

~Aku Anak Kota Singa~

Anonymous said...

Si Dyana Sofya ni sebenarnya Attention Seekers poor Problem Child..

Masoklah Parti Lain yang confirmed tak anti-Melayu/Islam.

Anonymous said...

Anon 15:06,

Anda tidak boleh salahkan kerajaan semata2 didalam kes ini. Kerajaan sudah sediakan bermacam kemudah. Cuma sikap dan mentaliti orang melayu terhadap perniagaan agak rendah. Kalau kat sekolah, Cikgu suka galakkan pelajar melayu belajar rajin-rajin supaya dapat masuk U & boleh kerja makan gaji. Bahkan majoriti ibu bapa yang kerja makan gaji, jika anak2 mereka nak mulakan perniagaan ramai yang menentangnya. Malah ramai yang iri hati dengan bangsa sendiri bila lihat ada yang berjaya dalam perniagaan. Sampaikan sanggup guna bomoh untuk matikan perniagaan bangsa sendiri.

Blog Archive